RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
SLOVNÍČEK POUŽITÝCH VÝRAZŮ .......................................................................................................... 159
Příloha
Standardy pro základní vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
4
Poznámky:
Pokud není určeno jinak, platí vše, co je v RVP ZV stanoveno pro 2. stupeň základního
vzdělávání (resp. pro 6.–9. ročník), i pro odpovídající ročníky šestiletých a osmiletých gymnázií. Pokud jsou v dokumentu používány pojmy žák, učitel aj., rozumí se tím pedagogická kategorie nebo
označení profesní skupiny, tj. žák i žákyně, učitel i učitelka atd.
Část A
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
5
Část A
1
Vymezení Rámcového vzdělávacího programu pro základní
vzdělávání v systému kurikulárních dokumentů
1.1
Systém kurikulárních dokumentů
V souladu s principy kurikulární politiky zformulovanými v Národním programu rozvoje
vzdělávání v ČR (tzv. Bílé knize) a zakotvenými v zákoně č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním,
středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školském zákoně), ve znění pozdějších předpisů, se
do vzdělávací soustavy zavádí nový systém kurikulárních dokumentů pro vzdělávání žáků od 3 do 19
let. Kurikulární dokumenty jsou vytvářeny na dvou úrovních – státní a školní (viz schéma 1).
Státní úroveň v systému kurikulárních dokumentů představují Národní program vzdělávání
a rámcové vzdělávací programy (dále jen RVP). Národní program vzdělávání vymezuje počáteční
vzdělávání jako celek. RVP vymezují závazné rámce vzdělávání pro jeho jednotlivé etapy –
předškolní, základní a střední vzdělávání. Školní úroveň představují školní vzdělávací programy (dále jen ŠVP), podle nichž se uskutečňuje vzdělávání na jednotlivých školách1.