RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
umožňuje modifikaci vzdělávacího obsahu, rozsahu a zaměření výuky, metod práce a zařazení
dalších podpůrných opatření pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, žáků
nadaných a mimořádně nadaných;
je podkladem pro všechny střední školy při stanovování požadavků přijímacího řízení pro vstup do
středního vzdělávání.
RVP ZV je otevřený dokument, který bude v určitých časových etapách inovován podle
měnících se potřeb společnosti, zkušeností učitelů se ŠVP i podle měnících se potřeb a zájmů žáků.
1.3
Tendence ve vzdělávání, které navozuje a podporuje Rámcový vzdělávací program pro
základní vzdělávání2
zohledňovat při dosahování cílů základního vzdělávání potřeby a možnosti každého žáka;
uplatňovat variabilnější organizaci a individualizaci výuky podle potřeb a možností žáků
a využívat vnitřní diferenciaci výuky;
vytvářet širší nabídku volitelných předmětů pro rozvoj zájmů a individuálních předpokladů žáků;
vytvářet příznivé sociální, emocionální i pracovní klima založené na účinné motivaci, spolupráci
a aktivizujících metodách výuky;
prosadit změny v hodnocení žáků směrem k průběžné diagnostice, individuálnímu hodnocení
jejich výkonů a širšímu využívání slovního hodnocení;
zachovávat co nejdéle ve vzdělávání přirozené heterogenní skupiny žáků a s využitím podpůrných
opatření oslabit důvody k vyčleňování žáků do specializovaných tříd a škol;
zvýraznit potřebu účinné spolupráce školy, školského poradenského zařízení (ŠPZ), zákonných
zástupců žáků, příp. dalších osob, které se podílejí na vzdělávání žáka.