RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
6
Rámcové vzdělávací programy:
vycházejí z nové strategie vzdělávání, která zdůrazňuje klíčové kompetence, jejich provázanost se
vzdělávacím obsahem a uplatnění získaných vědomostí a dovedností v praktickém životě;
vycházejí z koncepce společného vzdělávání a celoživotního učení;
formulují očekávanou úroveň vzdělání stanovenou pro všechny absolventy jednotlivých etap
vzdělávání;
podporují pedagogickou autonomii škol a profesní odpovědnost učitelů za výsledky vzdělávání.
1.2
Principy Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
RVP ZV:
navazuje svým pojetím a obsahem na RVP PV a je východiskem pro koncepci rámcových
vzdělávacích programů pro střední vzdělávání;
vymezuje vše, co je společné a nezbytné v povinném základním vzdělávání žáků, včetně
vzdělávání v odpovídajících ročnících víceletých středních škol;
specifikuje úroveň klíčových kompetencí, jíž by měli žáci dosáhnout na konci základního
vzdělávání;
vymezuje vzdělávací obsah – očekávané výstupy a učivo;
zařazuje jako závaznou součást základního vzdělávání průřezová témata s výrazně formativními
funkcemi;
stanovuje standardy pro základní vzdělávání (Příloha), jejichž smyslem je účinně napomáhat při
dosahování cílů stanovených v RVP ZV;
podporuje komplexní přístup k realizaci vzdělávacího obsahu, včetně možnosti jeho vhodného
propojování, a předpokládá volbu různých vzdělávacích postupů, odlišných metod, forem výuky
a využití všech podpůrných opatření ve shodě s individuálními potřebami žáků;