RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Základní vzdělávání na 2. stupni pomáhá žákům získat vědomosti, dovednosti a návyky, které
jim umožní samostatné učení a utváření takových hodnot a postojů, které vedou k uvážlivému
a kultivovanému chování, k zodpovědnému rozhodování a respektování práv a povinností občana
našeho státu i Evropské unie. Pojetí základního vzdělávání na 2. stupni je budováno na širokém
rozvoji zájmů žáků, na vyšších učebních možnostech žáků a na provázanosti vzdělávání a života školy
se životem mimo školu. To umožňuje využít náročnější metody práce i nové zdroje a způsoby
poznávání, zadávat komplexnější a dlouhodobější úkoly či projekty a přenášet na žáky větší
odpovědnost ve vzdělávání i v organizaci života školy.
Základní vzdělávání vyžaduje na 1. i na 2. stupni podnětné a tvůrčí školní prostředí. Je založeno
na poznávání, respektování a rozvíjení individuálních potřeb, možností a zájmů každého žáka.
Zajišťuje, aby se každý žák prostřednictvím výuky přizpůsobené individuálním potřebám, případně
s využitím podpůrných opatření, optimálně vyvíjel a dosahoval svého osobního maxima. K tomu se
vytvářejí i odpovídající podmínky pro vzdělávání všech žáků. Hodnocení žáků musí být postaveno na
plnění konkrétních a splnitelných úkolů, na posuzování individuálních změn žáka a pozitivně laděných
hodnotících soudech. Žákům musí být dána možnost zažívat úspěch, nebát se chyby a pracovat s ní.