RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
2.3
Hodnocení výsledků vzdělávání
Hodnocení výsledků vzdělávání žáků se řídí § 51 až 53 školského zákona. Podrobnosti
o hodnocení výsledků žáků a jeho náležitostech stanoví ministerstvo v § 11 vyhlášky č. 48/2005 Sb.,
ve znění pozdějších předpisů.
2.4
Získání stupně vzdělání a ukončení základního vzdělávání
Získání stupně vzdělání se řídí § 45 a ukončení základního vzdělávání § 54 až 56 školského
zákona.
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
8
Část C
3
Pojetí a cíle základního vzdělávání
3.1
Pojetí základního vzdělávání
Základní vzdělávání navazuje na předškolní vzdělávání a na výchovu v rodině. Je jedinou
etapou vzdělávání, kterou povinně absolvuje celá populace žáků, a to ve dvou obsahově, organizačně
a didakticky navazujících stupních.
Základní vzdělávání na 1. stupni usnadňuje svým pojetím přechod žáků z předškolního
vzdělávání a rodinné péče do povinného, pravidelného a systematického vzdělávání. Je založeno na
poznávání, respektování a rozvíjení individuálních potřeb, možností a zájmů každého žáka (včetně
žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, žáků nadaných a mimořádně nadaných). Vzdělávání
svým činnostním a praktickým charakterem a uplatněním odpovídajících metod motivuje žáky
k dalšímu učení, vede je k učební aktivitě a k poznání, že je možné hledat, objevovat, tvořit a nalézat
vhodnou cestu řešení problémů.