SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
pozic a vztahů ve skupině (klasifikace pozic ve skupině a skupinových-týmových rolí).
Skupinové klima. Možnosti zkoumání struktury vztahů ve skupině a skupinového
klimatu - možnosti využití v pedagogické praxi. Sociální klima školy, sociální klima
školní třídy. /118
23. Sociální poznávání. Zákonitosti percepčních dějů. Charakteristika kultivované sociální
percepce. Percepční stereotypy. Možnosti kultivace percepčních dovedností. /125
24. Sociální komunikace. Komunikační obsahy. Druhy komunikace. Možnosti kultivace
komunikačních dovedností. Způsoby analýzy komunikace. /128
3
25. Sociální chování. Sociální inteligence a sociální zralost. Sociální kompetence. Sociální
rysy a postoje. Interakce. Interakční styl učitele. Náročné sociální situace. Sociální
opora.
/132
26. Kognitivní předpoklady školního výkonu. Hlediska při posuzování kognitivních
předpokladů, typy laterality a jejich vliv na školní výkon. Leváctví. Osobnostní
mimointelektové faktory determinující školní výkon. /137
27. Psychologické příčiny neadaptivního chování dětí a dospívajících (poruchy chování,
kázeňské nepřizpůsobení). Agresivita a šikana. Delikvence. /139
28. Školsky významné nedostatky ve struktuře Dyslexie, dysortografie, dysgrafie,
dyskalkulie. Možnosti korekce, zásady specifického přístupu nadání (specifické vývojové
poruchy učení): Symptomatologie, příčiny, vliv na školní výkon. učitele a rodiče. /145
29. Neurotické poruchy u dětí, dospívajících a dospělých. Symptomatologie, příčiny,