SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
). /31
8. Učení a paměť. Druhy učení (habituace, senzibilizace, klasické podmiňování,
instrumentální podmiňování, vtištění, explorační chování, sociální učení). Teorie učení.
Zákony učení. Transfer a interference. Druhy paměti (ultrakrátká, krátkodobá,
dlouhodobá, explicitní vs. implicitní).
/37
9. Emoce a temperament. Aspekty emočních procesů a stavů. Teorie emocí. Klasifikace
emocí. Teorie temperamentu.
/42
10. Motivace. Potřeby (teorie, klasifikace), zájmy (klasifikace). Hodnoty, ideály. Motivy
(klasifikace). Aspirace, aspirační úroveň. Charakterové vlastnosti, vůle, volní procesy a
vlastnosti. Mravní vědomí, morální usuzování. Morálka. /48
11. Frustrace, frustrační tolerance. Pojem psychická deprivace. Stres. Náročné životní
situace.
/54
12. Obecná charakteristika stadia předškolního dětství a stadia školního dětství. Vývoj
poznávacích procesů, rozvoj vývoj osobnosti (sebepojetí a sebehodnocení, emocionalita,
vývoj morálky, volní procesů a autoregulace, vývoj zájmů). Socializace dítěte. /58
2
13. Obecná charakteristika období pubescence a adolescence. Časové vymezení, změny
tělesné, psychické a sociální. Socializace v období pubescence a adolescence. Výběr
povolání. /64
14. Obecná charakteristika období mladé dospělosti. Rozvoj poznávacích procesů.
Socializace v období mladé dospělosti (vztah k normám, morální usuzování, přijetí
mužské a ženské role). Partnerství, manželství, rodičovství.