SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
161
V mladším školním věku je takové dítě nedisciplinované, roztržité, nepozorné. Nedokáže rozpoznat
podstatné od nepodstatného. Školní výkon je výkyvový - jeden den něco umí, druhý den stejnou věc
nezvládá. Prospěch proto často není úměrný intelektovým předpokladům. Má rozdílnou úroveň dílčích
dovedností a schopností, protože v některých oblastech je vývojové oslabení znatelnější. Současně
platí, že dítě s ADHD nemá výrazněji sníženou celkovou intelektovou úroveň. Mnoho významných
osobností
u
nás
i
ve
světě
mělo
v
dětství
diagnostikovaný
sy.
ADHD.
Život dítěte s ADHD je plný protikladů. Chování je problémové vlivem impulzivity a horšího zvládání
zátěže. Pocity a nálady jsou spojeny se situací tady a teď, špatně předikuje důsledky svého
chování. Během 11. a 12. roku se intenzita projevů často zmírňuje a chování se
normalizuje. Někdy naopak (při problematickém rodinném zázemí) může hyperkinetická porucha
přejít v komplikovanější obraz poruchy chování. Až do dospělosti převažuje horší soustředěnost,
nedůslednost a problémy s plánováním činností, menší psychická stabilita v zátěži (porucha
seberegulace).
Relaxaci
a
regeneraci
sil
umožňuje
fyzická
aktivita.
Na druhou stranu jsou tyto děti velmi citlivé, kontaktní a milé, rády se ještě ve věku 10ti-12ti let
mazlí s rodiči. Mají neskutečně rozvinutou fantazii, jsou tvořivé, zábavné a dlouho hravé, jsou úspěšní
ve sportovních disciplínách, ale stejně tak ve všech oblastech společenského života jako ostatní
vrstevníci.