SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
tvoření pojmů). Jednotlivé f-ce nebývají rovnoměrně rozvinuty a pokud jsou nějakým způsobem
narušeny, děje se tak v nestejné míře. Celkový psychický vývoj neprobíhá harmonicky, ale
s výkyvy v různých obdobích a v nejrůznějších projevových oblastech. Výkyvy můžeme
pozorovat i v krátkých časových intervalech, ve formě kolísání výkonu dítěte. Vnímání: poruchy
zrakové a sluchové analýzy, syntézy; obtíže v prostorové orientaci; snížená citlivost k bolesti;
Rozumové schopnosti: obtíže ve sféře tvarové představivosti, v grafických projevech,
v bezprostředním zapamatování; projevuje se psychomotorickým neklidem (zvýšená pohyblivost a
neklid), hyper - hypoaktivita
psychickou instabilitou, změnou nálad, impulzivním jednáním, nesoustředěnost, těkavost, nízká
frustrační tolerance, afekt. záchvaty
pohybovou neobratností – dyskoordinací, artikulační neobratnost, obtíže v mikromotorice očních
pohybů
Přestože se uvedené příznaky objevují u některých dětí již v předškolním věku, bývá LMD často
diagnostikováno až před nástupem dítěte do školy nebo v 1. třídě, kdy se často začínají ještě objevovat
známky typické pro specifické vývojové poruchy učení a poruchy chování. V medicíně se používají
termíny ADD (syndrom deficitu pozornosti) a ADHD (syndrom deficitu pozornost s hyperaktivitou).
LMD je čistě český název.
Hyperaktivní děti bývají častěji odmítány nebo přijímány ambivalentně. Obyčejně bávají
hodnoceny jako neúspěšné. Mnohdy lze mluvit až o deprivaci v oblasti potřeby citové akceptace a
sociálního kontaktu. Díky výše uvedeným vadám bývá postižena i školní adaptace dítěte. Dlouhodobé
studie ukázaly, že problémy hyperaktivních jedinců zcela nemizí ani v dospělosti.