Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

  umožnit žákovi vyniknout v nějaké činnosti, která je u vrstevníků kladně hodnocena 

  mluvit s ním o úspěších, kterých již dosáhl (sám je nevidí, má pocit, že jsou jeho nedostatky  

  nepřekonatelné) 

  posílit jeho sebedůvěru, vědomí vlastní kompetence, rozvíjet kreativitu a samostatnost  

  v myšlení  
  postupně  vést  žáka  k větší  samostatnosti,  připomínat,  co  všechno  už  zvládl,  překonal, 

orientovat jej k budoucnosti jako k otevřené možnosti 

  mít dostatek trpělivosti, nečekat, že se změna u žáka dostaví ze dne na den 

  podporovat změnu postoje ostatních učitelů a rodičů 

156 

Možná terapie neuróz 
Kognitivně behaviorální terapie
 je krátkodobá, strukturovaná psychoterapie. Je  zaměřená na  řešení 
konkrétních problémů a potíží, které klienta přivádí k terapeutovi, na dosahování specifických, předem 
definovaných  cílů  pomocí  řady  psychologických  metod.  Klient  se  jim  ve  spolupráci  s  terapeutem  v 
průběhu terapie aktivně učí tak, aby byl po jejím skončení schopen tyto metody používat samostatně. 
Kognitivně  –  behaviorální  model  předpokládá,  že  v  průběhu  dětství  na  základě  postojů  rodičů  a 
okolního  světa,  vznikají  tzv.  kognitivní  schémata  např.:  „jsem  nejlepší  (nejhorší)“,  „nikdo  mě  nemá 
rád“, „ve všem selhávám“. Na podkladě těchto mylných přesvědčení (automatických myšlenek) se pak 
v průběhu života mohou vlivem tzv. kritického incidentu odblokovat psychopatologické symptomy a 
syndromy (např. úzkost, deprese). 
Základní principy KBT: 

Témata, do kterých materiál patří