Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

trvajícím  porodu,  problémy  s pupeční  šňůrou,  vdechnutí  plodové  vody.  Může  jít  i  o 
pohmoždění hlavy či vliv léků podávaným matce proti bolestem. 

  Postnatální (po porodu) : souvisí s těžkými  zažívacími potížemi novorozenců, které mohou 

způsobit  nedostatek  kyslíku  v krvi,  který  způsobuje  poškození  CNS.  Jejich  příčinou  mohou 
být  i  těžká  infekční,  zvláště  horečnatá  onemocnění  (záněty  středního  ucha,  zápal  plic,  spála, 
záněty mozkových blan a mozku), které dítě postihnou do konce druhého roku 

genetické činitele (rodina) 
chemismy v mozku (hormony – dopamin) 
 

Vliv na školní výkon – zvýšená pohyblivost a neklid, nerovnoměrný vývoj mentálních funkcí 
Vývoj – v dospělosti by se už neměla projevovat tak výrazně (příznaky impulzivity a nepozornosti) 
 
Pravidla přístupu
 k žákům s LMD: 
Motivace,  využití  názoru,  práce  v krátkých  časových  intervalech,  opakování,  procvičování, 
soustavnost, přiměřenost, systematičnost práce.  
 
 Přístup k dětem s LMD :  Vychovatelé  těchto  dětí  se  musí  obrnit  klidem  a  trpělivostí.  Velice  důležité  je  dítě  pochválit  a 
povzbudit už za každou snahu a nečekat na výsledek. Činnosti je nutné plánovat s ohledem na dítě po 
malých dávkách. Důležitá je důslednost a zásadovost vychovatele vůči dítěti.  
  
 

159 

 Matějček uvádí řadu zásad při nápravě :  

v celém prostředí dítěte je třeba vytvářet ovzduší spolupráce. Dítě má poznat, že je všichni mají 
rádi a jsou ochotni mu pomoci, 

Témata, do kterých materiál patří