SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
trvajícím porodu, problémy s pupeční šňůrou, vdechnutí plodové vody. Může jít i o
pohmoždění hlavy či vliv léků podávaným matce proti bolestem.
Postnatální (po porodu) : souvisí s těžkými zažívacími potížemi novorozenců, které mohou
způsobit nedostatek kyslíku v krvi, který způsobuje poškození CNS. Jejich příčinou mohou
být i těžká infekční, zvláště horečnatá onemocnění (záněty středního ucha, zápal plic, spála,
záněty mozkových blan a mozku), které dítě postihnou do konce druhého roku
genetické činitele (rodina)
chemismy v mozku (hormony – dopamin)
Vliv na školní výkon – zvýšená pohyblivost a neklid, nerovnoměrný vývoj mentálních funkcí
Vývoj – v dospělosti by se už neměla projevovat tak výrazně (příznaky impulzivity a nepozornosti)
Pravidla přístupu k žákům s LMD:
Motivace, využití názoru, práce v krátkých časových intervalech, opakování, procvičování,
soustavnost, přiměřenost, systematičnost práce.
Přístup k dětem s LMD : Vychovatelé těchto dětí se musí obrnit klidem a trpělivostí. Velice důležité je dítě pochválit a
povzbudit už za každou snahu a nečekat na výsledek. Činnosti je nutné plánovat s ohledem na dítě po
malých dávkách. Důležitá je důslednost a zásadovost vychovatele vůči dítěti.
159
Matějček uvádí řadu zásad při nápravě :
-
v celém prostředí dítěte je třeba vytvářet ovzduší spolupráce. Dítě má poznat, že je všichni mají
rádi a jsou ochotni mu pomoci,