SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
1) EEG – Biofeedback
Touto metodou se u dítěte zábavnou formou napomáhá k harmonizaci mozkové aktivity a k
rychlejšímu vyzrávání nervové soustavy. Metoda využívá počítačové techniky. Dítě ovládá
počítačovou hru jen silou své myšlenky, za což je odměňované ve chvíli, kdy u něj dojde k
navození vnitřního klidu a soustředění. Mozek se tak učí efektivnějšímu způsobu práce, který si
zapamatuje a poté používá automaticky. Tuto metodu doporučuje řada lékařů, psychologů i
speciálních pedagogů.
2) Rodinná psychoterapie
Do této terapie bývá nezbytné zahrnout celou rodinu, protože při výskytu LMD dítěte, většinou
trpí vztahy mezi všemi jejími členy. Tento proces je zdlouhavý a vyžaduje hodně času, úsilí,
trpělivosti všech zúčastněných.
3) Farmakoterapie – léky.
O léčbě farmaky rozhoduje vždy lékař. U některých dětí vede podávání farmak ke snížení
impulzivity a zlepšení soustředění.
Současnost (http://animatedeath.blog.cz/0911/lmd-neboli-lehka-mozkova-dysfunkce) V současné době již nemluvíme pouze o dyslexii, ale o dyslexii jako součásti celku. Moderní věda
tento celek definuje jako souhrnné označení pro řadu projevů na základě strukturálních změn centrální
nervové soustavy, které se odchylují od normy a jeví se jako nezvyklé a zvláštní. Změna nastala i v
samotné pojmologii, kde se již nepoužívá termín "lehká mozková dysfunkce" ale buď "Attention
Deficit Hyperactivity Disorders - ADHD" (hyperaktivita s poruchou pozornosti) nebo termínu "
Attention Deficif Disorders - ADD" (porucha pozornosti) což lépe vystihuje stav postiženého.
Diagnostikovat tuto poruchu může vždy pouze odborný lékař (psycholog, psychiatr nebo neurolog) na
základě komplexního rozboru. V dnešní době již existují specializovaná centra pro diagnostiku a léčbu
nemoci, tzv. Pedagogicko - psychologické poradny, kam vás v případě podezření odešlou. V ČR
můžeme dokonce najít školy ( ZŠ), které otevírají specializované třídy pro děti s touto poruchou. Na
dítě jsou kladeny stejné nároky, co se týká obsáhlosti látky, ale učitelé mají k těmto dětem