SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
-
rodiče mají být trpěliví, s vědomím, že poruchu lze zvládnout, je dobré pochválit a za snahu o
dobrý výkon, nepřipustit časté opakování nezdaru,
-
je třeba respektovat, že dětem vyhovuje krátkodobá práce v intervalech 10 až 15 minut.
Následující přestávkou zabráníme únavě a neschopnosti koncentrace,
-
pohyb, volná hra, znamená odpočinek nervového systému, proto dítě nenutíme ke klidu,
netrestáme za nadměrnou pohyblivost,
-
zájem podněcuje a udržuje pozornost, donucování a tresty nemají pozitivní význam,
-
snažíme se zabraňovat vzniku pocitu méněcennosti. Pokud dítě přes veškerou snahu nemůže
dosáhnout toho, co jiné děti, snažíme se pro ně najít uplatnění v jiných činnostech.
Školní psycholog M.Martin nabízí následující zásady pro učitele :
-
učitel bude dítě často pověřovat různými úkoly, jako je rozdávání sešitů,
-
jasně vyslovené požadavky učitele na chování dítěte,
-
snížit pracovní zatížení žáka tak, aby se dostalo do souladu s jeho schopností udržet pozornost,
-
zařazovat do vyučování častá přerušení práce, během nichž si žáci ve třídě krátce zacvičí,
-
odměňovat nikoliv za rychlost, ale za správnost určitého problému,
-
učit žáky sebeocenění, což jim pomůže získat schopnost ovládat své chování,
-
nepřehánět četnost připomínání stanovených pravidel. Bude-li učitel příliš často opakovat znění
pravidel, jimiž se žáci musí řídit, může se stávat, že ho prostě nebudou vnímat.
Organicita v chování, řeči a kresbě: Organicita – poruchy jsou vlivem organického porušení mozku.
Možnosti nápravy LMD (Lehké mozkové dysfunkce)