SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
/71
15. Vnější podmínky jako determinanty vývoje dětí a dospívajících (vliv rodinné atmosféry
a jednotlivých členů rodiny, vztahy vrstevníků, působení školy, vlivy mimoškolní, typy
rodičovské výchovy a její optimalizace). /80
16. Psychohygiena učitele a žáka. Kategorie zdraví, adaptace a maladaptace. Syndrom
vyhoření. /87
17. Psychologie poznávací a diagnostické činnosti pedagoga. Sociometrie. Psychologická
anamnéza. Pedagogicko-psychologická charakteristika žáka. /91
18. Psychodidaktika. Učení a kognitivní rozvoj (vytváření návyků, osvojování vědomostí a
dovedností, “intelektové” učení): vytváření soustav představ a pojmů; učeni se řešení
problémů; senzomotorické učení a dovednosti; psychologická problematika
strukturování učiva, vyučovacích a učebních strategií.
/95
19. Psychologická podstata a cíl výchovy. Výchova vybraných aspektů osobnosti:
formování zájmů, sebehodnocení a sebepojetí. Morální usuzování. Změny osobnosti a
převýchova. /101
20. Psychologické prostředky výchovy. Odměna a trest. Přesvědčování, příklad a ideál,
řízení činností vychovávaného. Osobnost pedagoga a jeho pedagogicko-psychologický
přístup k vychovávanému. Způsoby výchovy dítěte (žáka). Sebedeterminace a
sebevýchova. /109
21. Jedinec a sociální prostředí. Socializace (smysl, zákonitosti průběhu; změny na úrovni
osobnosti). Sociální učení (formy, zákonitosti). /114
22. Sociální skupina (struktura, dynamika). Klasifikace skupin. Skupinové normy. Struktura