Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Seminární práce LS2018

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (144 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Podmínky pro udržení vnitřní motivace:

    • Smysluplnost

    • Spolupráce

    • Svobodná volba

    • Zpětná vazba

  • Co všechno děti potřebují:

  • Uspokojování vyšších potřeb nám přináší radost, estetické zážitky, pocit, že chovat se správně je dobré, pocit začlenění do lidského společenství, do přírody, kosmu, pocit, že život má nějaký smysl.

  • Mylné představy, které brání respektujícímu přístupu k dětem:

    • Stačí mít děti rád

    • Děti nejsou schopny samostatnosti a zodpovědnosti

    • Děti musí být dospělými nuceny k tomu, co je důležité pro jejich rozvoj

    • Děti dělají dospělým naschvály a záměrně zlobí

  • Vytváření pravidel společně s dětmi:

    • Soubor základních pravidel:

      • Aktivní naslouchání

      • Vzájemná úcta

      • Důvěryhodnost

      • Pravdivost

      • Osobní optimum

  • Principy efektivní komunikace:

    • Držet se přítomnosti

    • Držet se problému – vyhnout se hodnocení osoby

    • Zprostředkovat smysluplnost

    • Dávat prostor

    • Zaměřit se na pozitiva

    • Vzít v úvahu emoce

    • Při sdělování požadavků šetřit slovy

    • Hlídat si tón hlasu

  • Citace:

    • Brachetková, J. (2015). Hodnocení žáků na 1. stupni (Diplomová práce). Brno.

    • GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 8085931796.

    • Pedagogický slovník. Edited by Jan Průcha - Eliška Walterová - Jiří Mareš. 1. vyd. Praha: Portál, 1995. 292 s. ISBN 80-7178-029-4.

    • VALIŠOVÁ, Alena, Hana KASÍKOVÁ a Miroslav BUREŠ. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3357-9.

    • Problematika hodnocení ve škole [Online]. (2006). Metodický Portál Rvp: Inspirace A Zkušenosti Učitelů, 1(1), 1. Retrieved from https://clanky.rvp.cz/clanek/c/G/993/PROBLEMATIKA-HODNOCENI-VE-SKOLE.html/

    • SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1821-7.

    • ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4590-9.

    • SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 80-7178-262-9.

    • STARÁ, Jana. Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ. Praha: Raabe, c2006. Nahlížet - nacházet. ISBN 80-86307-28-X.

    • GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice: příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Přeložil Vladimír JŮVA. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X.

    • HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 2004. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-888-0.

    • KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. 3. vyd. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.

    • GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.

    Seznam prostudované literatury

    • Toman, J. (1981). Jak dobře mluvit (3.rd ed.). Praha: Svoboda.

    • Mclaganová, P., &Krembs, P. (1998). Komunikace na úrovni: Jak dosáhnout ještě vyšší výkonnosti pomocí účinné komunikace (1st ed.). Praha: Management press.

    • Štěpaník, J. (2003). Umění jednat s lidmi: Cesta k úspěchu (1st ed.). Praha: GRADA Publishing.

    • Štěpaník, J. (2008). Umění jednat s lidmi 3: Stres, frustrace, konflikty (1st ed.). Praha: GRADA Publishing.

    • Štěpaník, J. (2005). Umění jednat s lidmi 2: Komunikace (1st ed.). Praha: GRADA Publishing.

    • Hamlinová, S., & Doležalová, J. (1996). Jak mluvit, aby vás lidé poslouchali: Skutečný klíč k pracovnímu úspěchu (1st ed.). Praha: TALPRESS.

    • Wernerová, I. (2010). Komunikace pro každého. Praha: Computer media.

    • Baum, T. (2009). Umění přátelského řešení konfliktů. Praha: Portál.

    • HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 2004. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-888-0.

    • KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. 3. vyd. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.

    • MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém?. Vyd. 8. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0852-5.

    • PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Vyd. 3. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-978-X.

    • Brachetková, J. (2015). Hodnocení žáků na 1. stupni (Diplomová práce). Brno.

    • GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 8085931796.

    • Pedagogický slovník. Edited by Jan Průcha - Eliška Walterová - Jiří Mareš. 1. vyd. Praha: Portál, 1995. 292 s. ISBN 80-7178-029-4.

    • VALIŠOVÁ, Alena, Hana KASÍKOVÁ a Miroslav BUREŠ. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3357-9.

    • SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1821-7.

    • ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4590-9.

    • SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 80-7178-262-9.

    • STARÁ, Jana. Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ. Praha: Raabe, c2006. Nahlížet - nacházet. ISBN 80-86307-28-X.

    • GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice: příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Přeložil Vladimír JŮVA. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X.

    • GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.

    • DELFOS, Martine. Pověz mi...: jak vést profesionální rozhovor s dětmi mezi 4 a 12 lety. Přeložil Ruben PELLAR. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1327-7.

    Témata, do kterých materiál patří