Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Seminární práce LS2018

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (144 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Syndrom neúspěšné osobnosti – opakované neúspěchy – syndrom naučené bezmoci

  • Tlak na dobré známky není soustavně provázen prožitkem aktuálního a výhledového smyslu kladených požadavků – jev tzv. motivačního vakua nebo jev, kdy vystupňované úsilí o školní známky odvádí od skutečného poznávacího zájmu a jasné orientace na vzdělání.

  • Redukce některých závažných hodnot mezilidského soužití ve prospěch méně hodnotných cílů - blokování potřeb žáků navzájem si pomáhat, kooperovat – škola trestá napovídání, opisování apod.

  • Nevyváženost v interakcích mezi učitelem a žáky -jednostranné působení učitele může dětem bránit v tom, aby plně rozvinuly a kultivovaly činnosti jako dotazování, vyjadřování vlastních zkušeností,…

  • Spoutávání tvořivé invence žáků – v dětech je navozován pocit, že je nezbytné reagovat vždy jenom tak, jak to učitel očekává, jak je to jediné správné – podle určitých navyklých schémat.

  • Netolerance vůči odchylkám, individuálním zvláštnostem – odchylky v učebním stylu dětí, ve stupni nadání, v dominanci levé či pravé mozkové hemisféry, v interakčních zvyklostech, v zájmech, v citlivosti vůči různým situacím.

  • |Přecenění vnější disciplíny n úkor vnitřní, vědomé autoregulace - žákům jsou vesměs nedostatečně poskytovány hodnotné příležitosti „naučit se učit se“.

  • Úrovně psychického vývoje

    • Vývoj jako zrání – v období prenatálního stádia a v prvním období po narození hrají vůdčí roli ve vývoji individua procesy zrání. Podstatou je realizace genetického kódu.

    • Vývoj jako učení – Dnes je již známo, že k učení dochází už od plodu.

      • Negativní dopad na vývoj dětí v období rostoucího významu učení a získávání zkušeností mají nejrůznější deprivace – citové a sociální, senzomotorické, činnostní.

      • Lidské specifiky učení

        • Učení emocionálně vegetativní – učení klasickým podmiňováním

        • Učení instrumentální a operantní – aktivní úsilí jedince

        • Učení senzomotorické – úkoly náročné na vnímání, pohyb a vzájemnou koordinaci vjemů

        • Učení verbální – učí se zvládat slova a rozumět jim

        • Učení pojmové – základní složkou vývoje myšlení. Jedinec se učí vyčleňovat to, co je pro pochopení určité skupiny jevů podstatné

        • Učení řešením problémů a učení objevováním – jedinec vystupuje jako aktér

        • Učení sociální – probíhá v situacích vzájemného styku mezi lidmi

    • Vývoj jako socializace osobnosti – proces utváření a vývoje osobnosti působením sociálních vlivů a jejích vlastních aktivit, kterými na tyto sociální vlivy odpovídá: vyrovnává se s nimi, podléhá jim či je tvořivě zvládá.

      • Sociální vlivy působící na jedince: druzí lidé, sociální skupiny, společenské, hospodářské, politické a kulturní poměry, zvyklosti a pravidla, obvyklé či mimořádné životní způsoby.

  • Témata, do kterých materiál patří