Seminární práce LS2018
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Jaká je proporce učitelovy řeči?
Součet frekvence kategoriíí 1-7 dělený součtem frekvence kategorií 1-14.
0,66 -> 66%
Jaká je proporce řeči žáka?
Součet frekvence kategorií 8-14 dělený součtem frekvence kategorií 1-14
0,34 -> 34%
Jaká je posloupnost, pořadí kategorií (sekvenční analýza)?
7-4-10-4-10-7-4-10-6-11-5-4-11-6-14-4-2-6-11-6-5-3-10-3-10-6-15-6-13-4-3-10-7-4-5-2-9-6-10-6-10-4-8-5-8-5-11-6-4-8-6-4-11-4-6-1-6-11-6-5-14-7-6-5-11-3-5-11-2
Paní učitelka začala hodinu tím, že mě představila žákům. Poté žáky napomenula za nevhodné chování o přestávce. Poté hodina probíhala tak, že dávala žákům nejrůznější otázky týkající se slovních druhů a žáci po jednom odpovídali.
Poté byla samostatná práce s učebnicí – v názvech píseniček měly děti hledat přeložky – první tři děti co to měly správně dostaly odměnu.
Poté se děti zabývaly rozborem věty, co jim pí. uč. Napsala na tabuli (určovaní slovních druhů). Paní učitelka jim také vysvětlila že spojka ve větě nemusí spojovat slova, ale i věty.
Dále žáci pracovali s učebnicí (práce s textem – postupně četli a zdůvodňovali své odpovědi).
Na uvlnění si děti zahrály pružinky – procvičení ohebných a neohebných slovních druhů – výherce získal odměnu.
V závěru hodiny děti pracovaly s pracovním sešitem, kde pomocí spojek spojovaly věty.
K závěru hodiny paní učitelka řešila problém s žákem, kterého bolelo břicho (paní sekretářka zavolala mamince)
Také musela párkrát uplatnit autoritu, protože řešila kázeňské problémy (děti o přestávkách běhají po chodbě s vysílačkami – jeden chlapec vytáhl vysílačku v hodině).
Jaká je proporce vysvětlování učitele vzhledem k jiným kategoriím?
Součet frekvence kategorie 5 dělený součtem frekvence kategorií 1-7
0,2 -> 20%
Jaká je frekvence kategorií „nepřímého působení“ učitele vzhledem k „přímému působení“?
Součet frekvence kategorií 1-4 dělený součtem frekvence kategorií 5-7
0,76 -> 76%
[CHART]
[CHART]
[CHART]
Učitel a žák, jsou v Pedagogickém slovníku charakterizováni takto. Učitel je jeden ze základních činitelů výchovně-vzdělávacího procesu, profesionálně kvalifikovaný → pedagogický pracovník, spoluodpovědný za přípravu, řízení, organizaci a výsledky tohoto procesu (→ učitelské povolání). Tradičně byl učitel považován za hlavní subjekt vzdělávání, zajišťující ve vyučování předávání poznatků žákům. Současné pojetí učitele, vycházející z rozšířeného profesionálního modulu, zdůrazňuje jeho subjektově-objektové role v interakci se žáky a prostředím. Učitel má spoluvytvářet edukační prostředí, význam sociálních rolí učitele v interakci se žáky, v týmu učitelů, ve spolupráci s rodiči a → komunitou. Žák je označení pro člověka v roli žáka, v roli vyučovaného člověka, bez ohledu na věk. Žákem může být dítě, adolescent, dospělý. (Pedagogický slovník, 2009)