Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Seminární práce LS2018

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (144 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Jaká je proporce učitelovy řeči?

    • Součet frekvence kategoriíí 1-7 dělený součtem frekvence kategorií 1-14.

    • 0,66 -> 66%

  • Jaká je proporce řeči žáka?

    • Součet frekvence kategorií 8-14 dělený součtem frekvence kategorií 1-14

    • 0,34 -> 34%

  • Jaká je posloupnost, pořadí kategorií (sekvenční analýza)?

    • 7-4-10-4-10-7-4-10-6-11-5-4-11-6-14-4-2-6-11-6-5-3-10-3-10-6-15-6-13-4-3-10-7-4-5-2-9-6-10-6-10-4-8-5-8-5-11-6-4-8-6-4-11-4-6-1-6-11-6-5-14-7-6-5-11-3-5-11-2

    • Paní učitelka začala hodinu tím, že mě představila žákům. Poté žáky napomenula za nevhodné chování o přestávce. Poté hodina probíhala tak, že dávala žákům nejrůznější otázky týkající se slovních druhů a žáci po jednom odpovídali.

    • Poté byla samostatná práce s učebnicí – v názvech píseniček měly děti hledat přeložky – první tři děti co to měly správně dostaly odměnu.

    • Poté se děti zabývaly rozborem věty, co jim pí. uč. Napsala na tabuli (určovaní slovních druhů). Paní učitelka jim také vysvětlila že spojka ve větě nemusí spojovat slova, ale i věty.

    • Dále žáci pracovali s učebnicí (práce s textem – postupně četli a zdůvodňovali své odpovědi).

    • Na uvlnění si děti zahrály pružinky – procvičení ohebných a neohebných slovních druhů – výherce získal odměnu.

    • V závěru hodiny děti pracovaly s pracovním sešitem, kde pomocí spojek spojovaly věty.

    • K závěru hodiny paní učitelka řešila problém s žákem, kterého bolelo břicho (paní sekretářka zavolala mamince)

    • Také musela párkrát uplatnit autoritu, protože řešila kázeňské problémy (děti o přestávkách běhají po chodbě s vysílačkami – jeden chlapec vytáhl vysílačku v hodině).

  • Jaká je proporce vysvětlování učitele vzhledem k jiným kategoriím?

    • Součet frekvence kategorie 5 dělený součtem frekvence kategorií 1-7

    • 0,2 -> 20%

  • Jaká je frekvence kategorií „nepřímého působení“ učitele vzhledem k „přímému působení“?

    • Součet frekvence kategorií 1-4 dělený součtem frekvence kategorií 5-7

    • 0,76 -> 76%

  • [CHART]

    [CHART]

    [CHART]

    Učitel a žák, jsou v Pedagogickém slovníku charakterizováni takto. Učitel je jeden ze základních činitelů výchovně-vzdělávacího procesu, profesionálně kvalifikovaný → pedagogický pracovník, spoluodpovědný za přípravu, řízení, organizaci a výsledky tohoto procesu (→ učitelské povolání). Tradičně byl učitel považován za hlavní subjekt vzdělávání, zajišťující ve vyučování předávání poznatků žákům. Současné pojetí učitele, vycházející z rozšířeného profesionálního modulu, zdůrazňuje jeho subjektově-objektové role v interakci se žáky a prostředím. Učitel má spoluvytvářet edukační prostředí, význam sociálních rolí učitele v interakci se žáky, v týmu učitelů, ve spolupráci s rodiči a → komunitou. Žák je označení pro člověka v roli žáka, v roli vyučovaného člověka, bez ohledu na věk. Žákem může být dítě, adolescent, dospělý. (Pedagogický slovník, 2009)

    Témata, do kterých materiál patří