Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Seminární práce LS2018

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (144 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Kamarádi to nevzdávají – Dana Nowaková

  1. Námět: Kamarádství

  2. Téma: Kamarádi si pomáhají

  3. Knížka se dětem snaží napovědět, jaké vlastnosti by měl mít dobrý kamarád.

  4. Věková kategorie: 3. třída

Kouzelná třída – Zuzana Pospíšilová

  1. Námět: Učitel

  2. Téma: Učitel může být i kamarád

  3. Hodný, starý pan učitel by už chtěl odejít do důchodu, ale bojí se o svou třídu. Nechce ji předat jen tak někomu. Jednoho dne na dveře zaklepe milá, mladá paní učitelka a pan učitel jí třídu rád přenechá. Paní učitelka třídu rošťáků promění v nejhodnější a nejchytřejší třídu pomocí kouzelných metod

  4. Věková kategorie: 2. třída

Birlibán – Eduard Petiška

  1. Námět: Vztah k hračkám

  2. Téma: Neopouštěj staré věci pro nové

  3. Birlibán je neposlušný chlapec. Není však zlý. Chce pomoct svému maňáskovi a lišce.

  4. U dětí rozvíjíme pozitivní vztah k hračkám školním i těm, co mají doma

  5. Věková kategorie: 1. třída

Pohádky skřítka Medovníčka – Jan Lebeda

  1. Námět: Vztah k přírodě

  2. Téma: Příroda je krásným domovem

  3. Skřítek Medovníček byl kamarád se všemi zvířátky v lese a hodně jim pomáhal.

  4. U dětí rozvíjíme pozitivní vztah k přírodě a zvířátkům.

  5. Věková kategorie: 2. třída

RESPEKTOVAT A BÝT RESPEKTOVÁN - Pavel Kopřiva, Jana Nováčková, Dobromila Nevolová, Tatjana Kopřivová

KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. 3. vyd. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.

  • Vymezování hranic považujeme ve výchově za naprosto nezbytné. Když děti nemají jasné a pevné hranice, ztrácejí pocit bezpečí. Když zjišťují, že hranice někdy platí a jindy tak docela ne, vyvolává to v nich nejistotu a úzkost a odpovědí na to může být i agresivní chování.

  • Rozdíl mezi respektem a uznáním:

    • Respekt k druhému člověku ve smyslu ničím nepodmíněného ohledu na jeho lidskou důstojnost a přijetí jeho odlišností

    • Uznání, kterým dáváme najevo, že si někoho vážíme pro to, jaký je a jak se chová

  • Partnerský přístup k dětem znamená chovat se k nim jako k dospělým, kterých si vážíme nebo které alespoň respektujeme.

  • Dospělí se často obávají vzdoru dětí, druhé riziko – poslušnost – však často za riziko nepovažují, a dokonce mylně pokládají poslušnost za žádoucí výsledek výchovy.

  • Mocenský model vs partnerský model:

    • Mocenský model sděluje: „Přinutím tě dělat, co je správné!“

    • Partnerský model sděluje: „Tato věc má tento a tento smysl, takové a takové důsledky. Očekávám, že uděláš to, co je správné.“

  • Přehled neefektivních způsobů komunikace:

    • Ty zase (vždycky, nikdy, pořád)…! Kdybys aspoň…! (výčitky, obviňování)

    • Měl/a by sis uvědomit, že… (poučování, moralizování, vysvětlování)

    • Tohle si udělal/a špatně! (kritika, zaměření na chyby)

    • Já (někdo) kvůli tobě… (citové vydírání)

    • Z tebe jednou vyroste… (negativní scénáře, proroctví)

Témata, do kterých materiál patří