Vypracované otázky z CR
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
-
MICE – mezinárodní zkrátka
– Meatings Incentives Conventions Events
– incentivní – zájezd zaměstnancům za odměnu (ztotožnění s cíli firmy)
– zájezd v souvislosti s posílením vztahů (teambuilding)
-
kongresové akce = významné setkání formálního charakteru většího množství lidí, určitého
odborného zaměření
– kongres – min. 100 osob/mezinárodní min. 300 osob
– konference – míň osob
– dopolední přednášky, diskuze, konzultace, workshopy,
odpolední doprovodný program-
sympozia – odborné nebo vědecké jednání
– výměna názorů a zkušeností -
kolokvium – osoby z akademického prostředí
– výměna názorů a zkušeností -
fórum – přednášky vyšší úrovně
-
seminář – pracovní jednání s menším množstvím lidí
– řeší aktuální úkoly a problémy -
workshop – pracovní setkání s možností si něco vyzkoušet
-
-
organizování kongresových akcí:
-
zabývají se specializované firmy, CK, tým zaměstnanců v hotelu
-
-
plánování akce – stanovení rozpočtu (od toho se rozvíjí všechno další)
-
příprava akce – nejdůležitější
– určení místa, času, příprava odborného a doprovodného programu,
zajištění ubytování, stravování, dopravy, parkování…
– propagace: a) pro účastníky – jmenovky, program, mapy
b) pro organizátory – program s pokyny
– přes ČTK (Česká tisková kancelář) se vydávají of. zprávy -
realizace akce – průběh akce, kdy funguje realizační tým
-
vyúčtování a vyhodnocení akce – všechny doklady, faktury o zaplacení spočítat a
porovnat s rozpočtem
– udělat závěry: co se povedlo a co ne, co příště zlepšit
-
místo konání kongresových akcí:
-
kongresový centrum – velké specializované zařízení určené pro pořádání kongresů
-
konferenční sál – možnost zmenšit/zvětšit pomocí přepážky
– součást kongresového centra
-
zasedací pořádek: divadelní
školní
restaurační
tabulový – T, E, U…
Czech Convention Bureau – stará se o kongresový CR v ČR a propaguje ho
– pod ní spadá dalších 12 regionálních agentur (př. Prague C. B.)
– činnost: propagace ČR jako atraktivní MICE destinaci
koordinace marketingových aktivit
vydávání kongresových katalogů…
kongresová turistika:
-
ČR jedna z nejvyhledávanějších destinací pro kongresový CR – výhodná poloha v srdci Evropy, kvalitní služby, dobrá infrastruktura, dobrá cenová hladina, bezpečnost, kvalifikovaný personál, dobré možnosti doprovodného programu – lázeňství, památky, festivaly
-
Kongresové centrum Praha – největší v Česku
-
Hilton Hotel a další
-
Jižní Čechy: Výstaviště ČB, Metropol, státní hrad a zámek ČK…
-
-
VELETRHY
-
výstava produktů firem z jednoho odvětví
-
cíl: upoutat, prezentovat, navázat nové kontakty, udržování vztahů s obchodními partnery, vlastní prodej
-
-
kontraktační – kontrakty/obchodní smlouvy
-
prodejní
-
kombinované