21. Marketing, základy podvojného účetnictví
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Otázka č. 21
A) Marketing
Definice marketingu:
= proces plánování a realizace koncepce cenové politiky a distribuce zboží a služeb určených ke směně, která naplní cíle jednotlivců i organizací
= umění, vytváření a uspokojování zákazníků s cílem dosažení zisku (typ renesančního člověka)
= proces, jak dostat správné věci ke správným lidem, na správné místo, ve správném čase, za správnou cenu a při správné komunikaci a podpoře
= Marketing není jen činnost, ale je to způsob chování firmy na trhu, je to filosofie chování.
Marketingové heslo = mysli a služ (think and serve) = mysli o zákazníkovi, služ zákazníkovi
Základní pojmy:
Potřeba
Výchozí bod pro marketing
Marketing je musí poznat a znát
Pocit nedostatku, který se snažíme uspokojit
Členění potřeb
Potřeby známé
Víme, jak je uspokojovat
Víme, jak se budou vyvíjet
Potřeby poznané
Víme, že existují
Nevíme, jak budou uspokojeny v budoucnu
Potřeby latentní (dřímající)
Díky jakékoliv situaci vznikají nové potřeby, výrobky
Spící ještě neobjevené
Měly by být doménou výzkumu
Přání
Touha po uspokojení potřeb určitým způsobem
Poptávka
Pokud je požadavek podepřen kupní silou (penězi), kterou jsme ochotni a schopni uplatnit, tak vzniká poptávka
Členění poptávky
Poptávka negativní
Většina lidí na trhu nemá výrobek ráda
Jsou dokonce ochotni „zaplatit za to, že jej nebudou mít“
Úkol manažera : zjistit důvod a změnit vztah k výrobku
Neexistující poptávka
Zákazník výrobek nezná
Nemá informace
Úkol manažera: zajistit výrobku reklamu, propagaci
Skrytá poptávka
Zákazníci neřekli, že mají tuto poptávku
Úkol manažera : zjistit, jak velká skupina má zájem o poptávku
Klesající poptávka (remarketing)
O výrobek přestává být zájem
Nepravidelná poptávka (synchromarketing)
U sezónního zboží
Dochází k výkyvům poptávky
Probíhá ve vlnách
Nestejnoměrná velikost i intenzita
Úkol manažera: snaha slevami a službami rozšířit poptávku do dalšího období
Úplná poptávka
Došlo k vyrovnání toho, co chtějí zákazníci a výrobci
Nabídka se rovná poptávce
Úkol manažera : musí dobře sledovat trh a vývoj
Přesahující poptávka
Větší nabídka než poptávka
Ten, kdo poskytuje výrobky nebo služby není schopen nebo nechce poptávku uspokojovat
Poptávka je větší než nabídka
Nežádoucí poptávka (antimarketing)
Po společensky nežádoucích věcech
Výrobek
Výrobek je cokoliv, co může být nabídnuto někomu proto, aby uspokojil potřebu nebo požadavek
Cokoliv, co může být na trhu nabídnuto ke směně
Není to jen fyzický výrobek, ale i služba, myšlenka, práce atd.
Užitek
Užitek výrobku spotřebitelé vidí v hodnotě uspokojení
Hodnotíme výrobek s našimi představami o něm
Směna
Transakce, výměna hodnot
Směna je aktem získávání žádoucího výrobku od někoho nabídnutím něčeho jiného na oplátku.