Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




21. Marketing, základy podvojného účetnictví

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (178 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Otázka č. 21

A) Marketing

Definice marketingu:

= proces plánování a realizace koncepce cenové politiky a distribuce zboží a služeb určených ke směně, která naplní cíle jednotlivců i organizací

= umění, vytváření a uspokojování zákazníků s cílem dosažení zisku (typ renesančního člověka)

= proces, jak dostat správné věci ke správným lidem, na správné místo, ve správném čase, za správnou cenu a při správné komunikaci a podpoře

= Marketing není jen činnost, ale je to způsob chování firmy na trhu, je to filosofie chování.

Marketingové heslo = mysli a služ (think and serve) = mysli o zákazníkovi, služ zákazníkovi

Základní pojmy:

Potřeba

  • Výchozí bod pro marketing

  • Marketing je musí poznat a znát

  • Pocit nedostatku, který se snažíme uspokojit

Členění potřeb

  1. Potřeby známé

    • Víme, jak je uspokojovat

    • Víme, jak se budou vyvíjet

  2. Potřeby poznané

    • Víme, že existují

    • Nevíme, jak budou uspokojeny v budoucnu

  3. Potřeby latentní (dřímající)

    • Díky jakékoliv situaci vznikají nové potřeby, výrobky

    • Spící ještě neobjevené

    • Měly by být doménou výzkumu

Přání

  • Touha po uspokojení potřeb určitým způsobem

Poptávka

  • Pokud je požadavek podepřen kupní silou (penězi), kterou jsme ochotni a schopni uplatnit, tak vzniká poptávka

Členění poptávky

  1. Poptávka negativní

    • Většina lidí na trhu nemá výrobek ráda

    • Jsou dokonce ochotni „zaplatit za to, že jej nebudou mít“

    • Úkol manažera : zjistit důvod a změnit vztah k výrobku

  2. Neexistující poptávka

    • Zákazník výrobek nezná

    • Nemá informace

    • Úkol manažera: zajistit výrobku reklamu, propagaci

  3. Skrytá poptávka

    • Zákazníci neřekli, že mají tuto poptávku

    • Úkol manažera : zjistit, jak velká skupina má zájem o poptávku

  4. Klesající poptávka (remarketing)

    • O výrobek přestává být zájem

  5. Nepravidelná poptávka (synchromarketing)

    • U sezónního zboží

    • Dochází k výkyvům poptávky

    • Probíhá ve vlnách

    • Nestejnoměrná velikost i intenzita

    • Úkol manažera: snaha slevami a službami rozšířit poptávku do dalšího období

  6. Úplná poptávka

    • Došlo k vyrovnání toho, co chtějí zákazníci a výrobci

    • Nabídka se rovná poptávce

    • Úkol manažera : musí dobře sledovat trh a vývoj

  7. Přesahující poptávka

    • Větší nabídka než poptávka

    • Ten, kdo poskytuje výrobky nebo služby není schopen nebo nechce poptávku uspokojovat

    • Poptávka je větší než nabídka

  8. Nežádoucí poptávka (antimarketing)

    • Po společensky nežádoucích věcech

Výrobek

  • Výrobek je cokoliv, co může být nabídnuto někomu proto, aby uspokojil potřebu nebo požadavek

  • Cokoliv, co může být na trhu nabídnuto ke směně

  • Není to jen fyzický výrobek, ale i služba, myšlenka, práce atd.

Užitek

  • Užitek výrobku spotřebitelé vidí v hodnotě uspokojení

  • Hodnotíme výrobek s našimi představami o něm

Směna

  • Transakce, výměna hodnot

  • Směna je aktem získávání žádoucího výrobku od někoho nabídnutím něčeho jiného na oplátku.

Témata, do kterých materiál patří