Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




21. Marketing, základy podvojného účetnictví

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (178 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Marketingové prostředí

  • Všechny prvky a vztahy, které nějakým způsobem ovlivňují úspěšnou existenci podniku na trhu.

Důležité je marketingové prostředí:

  1. Poznat ho

    • Aktivně hledat informace o prostředí

    • Slouží k tomu marketingový informační systém

  2. Naše připravenost na změny

    • Základ úspěchu

    • Dvojí charakter změn: a) pomalé

- dají se předvídat, změny většího rozsahu

b) šoky

- změny náhlé, přinášejí příležitosti i hrozby

Vnitropodnikové prostředí

Vlivy z hlediska místa:

  1. Vlivy vnitřní – uvnitř podniku, jsou ovlivnitelné managementem podniku = vnitropodnikové prostředí

Důležitá je koordinace = vzájemná spolupráce mezi jednotlivými odděleními firmy – základ musí vycházet z koncepčního vedení marketingové strategie

  1. Vnější vlivy

    1. přicházející z mikroprostředí - ty prvky a vztahy, které jsou těsně kolem nás a mají na nás bezprostřední vliv = marketingové mikroprostředí (obchodní partneři, zákazníci, konkurence)

    2. přicházející z makroprostředí - vnější prostředí = marketingové makroprostředí – je dané, nemůžeme na něho moc působit a působí na všechny prvky mikroprostředí - společenské síly (ekonomické vlivy, technologické vlivy, přírodní prostředí, demografické vlivy, politicko-právní vlivy, sociálně-kulturní vlivy)

Marketingové mikroprostředí

  • Obchodní partneři, zákazníci, konkurence

  • Ty prvky, které jsou těsně kolem podniku

  • Mají na podnik bezprostřední vliv

  1. Dodavatelé

  • Všechny firmy i jednotlivci, kteří vlastní zdroje potřebné pro výrobu dané firmy

  • Důležitý je výběr dodavatelů, ne vždy záleží na ceně, důležitá je také spolehlivost, kvalita, vzdálenost, jméno dodavatele…..

  1. Marketingový prostředníci

  • Obchodníci (maloobchod, velkoobchod, agenti), dopravci, banky, pojišťovny

  • Obchodníci, dopravci, pojišťovny

    • Prvky okolí, které se podílejí na nabízení prodeji a přesunu zboží ke konečnému spotřebiteli

  1. Zákazníci

  1. Koneční zákazníci – kupují výrobek pro osobní spotřebu

  2. Výrobní zákazníci – pro použití ve výrobním procesu

  3. Překupníci - kupují výrobky, aby je dále prodali a měli zisk

  4. Vládní zákazníci – vláda, vládní úřady a instituce, kupují zboží pro svoji spotřebu nebo proto, aby je předali tomu, kdo je potřebuje

  5. Zahraniční zákazníci – zahrnují všechny předchozí kategorie, mohou mít rozdílné potřeby a přání, záleží na tradicích

    1. Konkurence

    • Podnik má vždy konkurenci

    • Konkurent je každý, kdo se uchází o peníze našich potencionálních zákazníků

    • Ten, kdo uspokojuje stejnou potřebu

    • Snažit se být lepší než konkurent

  1. Musíme konkurenci poznat, identifikovat jí

  2. Jakou má strategii chování

  3. Jak na něj

    1. Veřejnost

    • Všechny skupiny či jednotlivci, kteří mohou mít teď či v budoucnu vliv na schopnosti podniku dosáhnout svých cílů

  1. Finanční veřejnost – skupiny, které ovlivňují dostupnost finančních zdrojů pro podnik (banka, akcionáři, investoři)

  2. Sdělovaní prostředky – jsou důležité proto, že vytvářejí veřejné mínění o podniku, › velké podniky mají funkci tiskového mluvčího, který informuje o pozitivních změnách

  3. Vláda – ten, kdo vytváří zákony, předpisy, pravidla hry, podnik se v nich musí naučit pohybovat a využít je ve svůj prospěch, › podnik se snaží ovlivňovat i chování vlády - volby poslanců

  4. Místní veřejnost – všichni lidé, kteří bydlí v okolí podniku, snaha o dobré vztahy s ní, › snaha podniku podporovat místní okolí (sponzorování akcí)

  5. Všeobecná veřejnost – nerozlišení lidé v okolí podniku, › např. různé zákaznické skupiny, ochránci životního prostředí, akce za bezpečnost výrobků

  6. Lidé v podniku – je důležité získat si své zaměstnance pro kladný postoj k podniku, motivace pracovníků, jsou nejlevnější reklamou a svým postojem dělají firmě dobré jméno

Témata, do kterých materiál patří