Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




21. Marketing, základy podvojného účetnictví

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (178 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

5 podmínek, aby mohla směna proběhnout:

  1. Musí být alespoň dvě strany.

  2. Každá strana má něco, co by mohlo mít hodnotu pro druhou stranu.

  3. Každá strana je schopná komunikace a dodání.

  4. Každá strana má svobodu přijmout nebo odmítnout nabídku.

  5. Každá strana se domnívá, že je odpovídající nebo žádoucí jednat s druhou stranou.

    • Zda se směna skutečně uskuteční, závisí na tom, mohou-li se obě strany dohodnout na podmínkách směny.

    • Jestliže je dosaženo dohody, říkáme, že se uskutečnila transakce

    • Aby vztahy mezi oběma stranami byly marketingové musí být férové a výhodné pro obě strany.

Trh

Trh se skládá ze všech potenciálních zákazníků sdílejících zvláštní potřebu nebo požadavek, kteří by mohli být ochotni a schopni se účastnit směny, aby uspokojili tuto potřebu či požadavek.

  1. Z makroekonomického hlediska

    • Souhrn všech vztahů mezi výrobci, zprostředkovateli a uživateli zboží a služeb

  2. Z mikroekonomického hlediska

    • Souhrn lidí, kteří jsou potencionálními zákazníky, kteří mají potřeby a požadavky, kteří jsou schopni a ochotni provést změnu.

Marketer (trhovec)

  • Účastník trhu, který vyhledává směnu aktivněji než ostatní účastníci.

Základní podnikatelské koncepce

  1. Výrobní koncepce (1910 – 1920)

    • Vychází z toho, že zákazník chce výrobek, který je dobře dosažitelný a s nízkými náklady

    • Nízkých nákladů dosáhli účinnější technologické postupy (pásová výroba)

Podmínky pro výskyt a uplatnění výrobní koncepce

  1. Poptávka převyšuje nabídku

  2. Při snížení výrobních nákladů je výrobek levnější, tím mohu zvýšit objem výroby a rozšířit trh

Hlavní problém

  1. Řízení je necitlivé k zákazníkovi

  2. Nerespektuje zákazníka

  1. Výrobková koncepce (1920 – 1930)

    • Vychází z toho, že zákazník chce výrobek kvalitní, propracovaný a je i ochoten dát více peněz

Hlavní myšlenka je i zároveň hlavní problém.

  • Výrobce je soustředěn jen na svůj výrobek a zapomíná, jak to chce zákazník.

  1. Prodejní koncepce (1930 – 1950)

    • Začátek je spojen s vývojem po krizi

    • Podstatou je agresivní prodej a reklama -> když ponecháme zákazníka sobě sama, nekoupí si od nás dost

    • Nevýhoda: zákazník se nechá přesvědčit, ale není spokojen->nevrátí se, stěžuje si->firma ztrácí jméno

  2. Marketingové koncepce (50. léta )

    • Vychází z toho, že je třeba vyrábět to, co můžeme prodat a neprodávat to, co můžeme vyrobit

    • Základem je co nejlépe určit a poznat cílový trh, jaká jsou přání, potřeby zákazníka a snažit se je co nejlépe uspokojit.

    • 4 body, na kterých zakládá marketingové koncepce

      • Na soustředění se na trh

      • Orientaci na zákazníka

      • Koordinovaném marketingu

      • Výnosnosti

  3. Sociální koncepce

    • Vzniká v souvislosti s vyčerpáním zdrojů surovin, materiálů a ochranou životního prostředí

    • Principem je najít rovnováhu mezi třemi aspekty:

      • Uspokojit zákazníka

      • Zisk

      • Veřejné zájmy:

        • Nové v marketingové koncepci

        • Ochrana životního prostředí

        • Základem této koncepce je to, že roste uvědomění lidí i podniku, aby nepoškozovali životní prostředí

        • Tyto zájmy podporuje i stát

Témata, do kterých materiál patří