Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




21. Marketing, základy podvojného účetnictví

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (178 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Marketingové makroprostředí

= je dané a nemůžeme na něj moc působit

a) Demografické vlivy

  • Velikost populace

  • Její struktura, hustota

  • Osídlení v regionu

  • Tendence v pohybu obyvatelstva = mobilita ›

  • Vývoj obyvatelstva - porodnost, sňatky, úmrtí

  • Charakter příjmů obyvatelstva

b) Ekonomické vlivy

Ekonomické prostředí se skládá z faktorů, které ovlivňují na jedné straně možnosti podniků nabízet výrobky a služby, na straně druhé možnosti zákazníků výrobky a služby kupovat. Záleží na:

  • Příjmech obyvatel ›

  • Cenách ›

  • Dostupnosti úvěru a půjček

Toto vše pak ovlivňuje kupní sílu obyvatelstva.

c) Přírodní (geografické) vlivy

Přírodní prostředí poskytuje část výrobních zdrojů, vytváří podmínky ovlivňující činnost podniku v otázce :

  • Životního prostředí ›

  • Vyčerpanosti zdrojů ›

  • Energetické situaci ›

  • Znečištění › přírodních podmínek v krajině

d) Technické vlivy

Zahrnují všechny změny v technologii a technice, surovinách výrobcích a výrobních postupech. Podnikům přinášejí příležitosti a zároveň ohrožení

  • Nové technologie, materiály ›

  • Nemůžeme zastarávat, musíme jít s dobou

e) Politicko- právní vlivy

Toto prostředí je tvořeno legislativou, vládními orgány a zájmovými nátlakovými skupinami (lobby)

  • Zákony určují „pravidla hry“ v podnikatelské sféře a chrání firmy před nekalou soutěží ›

  • Chrání zákazníci před nepoctivým obchodníky ›

  • Chrání společnost před nebezpečnými výrobky

f) Kulturně- sociální vlivy

  • Jde o spotřební zvyklosti › tradice, zvyky, kultura ›

  • Chování zákazníka na trhu ›

  • Vztah ke společnosti

Vztah podniku a marketingového prostředí

dva základní přístupy

1. Jsou podniky, které respektují makro a mikroprostředí jaké je →pasivní postoj, nesnaží se je ovlivňovat

2. Aktivní přístup podniku → snaží se působit na své okolí, aby bylo příznivé = MARKETINGOVÝ PODNIK

B) Základy podvojného účetnictví

Podvojný účetní zápis

  • zaznamenání každého účetního případu na dva účty, na jednom na straně MD a na druhém na straně D vždy stejnou částku.

Souvztažné účty

  • účty, které k sobě věcně patří při zaúčtování jednoho účetního případu

Souvztažný zápis

  • zápis, téhož účetního případu na dvou opačných stranách účtu

Rozvaha

  • Rozvaha = bilance

  • Každá účetní jednotka potřebuje pro své řízení přesné informace a stavu a složení majetku a o zdrojích jeho krytí k určitému okamžiku. Tyto informace poskytuje rozvaha.

  • Rozvaha – uspořádaná sestava majetku podle druhu a zdrojů krytí majetku podniku

  • Rozvaha – přehled aktiv a pasiv

  • Aktiva – majetek podniku uspořádaný určitým způsobem

  1. dlouhodobý majetek (budovy, haly, stavby, dopravní prostředky, inventář)

  2. oběžný majetek (materiál na skladě, výrobky, zásoby, zboží, odběratelé, pokladna, ceniny, BÚ)

    • Pasiva – zdroje krytí majetku

Témata, do kterých materiál patří