9. MANAGEMENT
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu RTF.
C) krátkodobé- 1 rok a méně
2) Z HLEDISKA ÚROVNĚ ROZHODOVACÍHO PROCESU:
A) strategické- mají dlouhodobý charakter, realizován na vrcholové úrovni řízení
B) taktické plány- je orientován na uskutečňování strategických cílů. Určuje konkrétní
cíle a prostředky k jejich dosažení.
C) operativní plány- vychází z taktického plánu. Mají krátkodobý charakter. Je to např.
plán odbytu výroby.
ORGANIZOVÁNÍ
Cílevědomá činnost, která má za cíl uspořádat prvky v podniku, jejich aktivity, koordinaci a kontrolu tak, aby se dosáhlo stanoveného cíle.
S organizováním souvisí vytvoření vnitřní organizační struktury podniku
ORGANIZOVÁNÍ ZAHRNUJE TYTO ČINNOSTI:
1) vytvoření organizačního řádu a organizačního schématu a popis kompetencí a pravomocí
2) vytvoření popisů jednotlivých pracovních funkcí s určením náplně práce, zodpovědností, vyjádření nadřízenosti a podřízenosti
3) zařazení jednotlivých pracovníků do funkcí
ORGANIZAČNÍ STRUKTURA:
- relativně trvalé uspořádání a zajišťuje proces organizování, musí být jasné kdo a jaké má úkoly
ROZEZNÁVÁME ORGANIZAČNÍ STRUKTURY:
1) LINIOVÁ
2) FUNKCIONÁLNÍ( FUNKČNÍ)
3) LINIOVĚ-ŠTÁBNÍ
1) LINIOVÁ- založená na principu jednoho vedoucího a jednotlivých podřízených. Je to založeno jednoznačných vztazích nadřízenosti a podřízenosti
VEDOUCÍ
PODŘÍZENÝ A PODŘÍZENÝ B PODŘÍZENÝ C
2) FUNKCIONÁLNÍ- vedoucí mají pravomoc a odpovědnost za specializovanou funkci
VEDOUCÍ PRO FUNKCI 1 VEDOUCÍ PRO FUNKCI 2
PODŘÍZENÝ A PODŘÍZENÝ B PODŘÍZENÝ C