9. MANAGEMENT
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu RTF.
3) LINIOVĚ-ŠTÁBNÍ- vedoucí je nadřízený všech pracovníků, štáby napomáhají kvalifikovaném rozhodnutí managerů
VEDOUCÍ
ŠTÁB
PODŘÍZENÝ A PODŘÍZENÝ B PODŘÍZENÝ C
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
ZHLEDISKA FORMÁLNOSTI
1) FORMÁLNÍ: je oficiálně určena u organizačního řádu, jednoznačná nadřízenost a podřízenost
2) NEFORMÁLNÍ: vzniká ve firmě spontálně podle společných zájmů
PERSONÁLNÍ ČINNOST
- proces dosahování podnikových cílů prostřednictvím získávání, stabilizování, propouštění, rozvoje a optimálního využívání lidí v organizaci
ZAHRNUJE TYTO ČINNOSTI:
1) ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR ZAMĚSTNANCŮ
2) ZVYŠOVÁNÍ KVALIFIKACE, REKVALIFIKACE
3) HODNOCENÍ PRACOVNÍKŮ
4) ODMĚŇOVÁNÍ PRACOVNÍKŮ
1) ZPŮSOB ZÍSKÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ:
A) UVNITŘ PODNIKU- z vlastních zaměstnanců
Výhody- možnost postupu, nízké náklady na získání lidí, rychlejší obsazení místa, omezení fluktuace
Nevýhody- omezený výběr, náklady na vzdělání-rekvalifikaci, podniková "slepota" pracovníka
B) MIMO PODNIK
Výhody- širší výběr, nové impulsy na podnik
Nevýhody- vyšší náklady na získání, potřeba zácviku a zapracování, riziko chybného výběru
NOVÉ PRACOVNÍKY MŮŽEME ZÍSKAT- z úřadu práce, výběrovým řízením, ze škol, z tisku
2) ZVYŠOVÁNÍ KVALIFIKACE A REKVALIFIKACE
Proces zvyšování kvalifikace: 1) stanovení reálné potřeby zvyšování kvalifikace
2) vlastní zvýšení kvalifikace
3) vyhodnocení výsledku
Způsoby zvyšování kvalifikace:
A) školení v rámci pracovního procesů v podniku, zaškolení na danou práci
B) školení mimo pracovního procesu- kurzy, dálkové studium, jazykové stáže