Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Ceny výrobků

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (19.23 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Psychologický přístup tvorby ceny

  1. Cena končící číslem 9 – vypadá opticky nižší

  2. Zaokrouhlení částky – vzbudit pocit, že je výrobek luxusní

  3. Rozškatulkování výrobků podle cen – cenové řady (CD, přání, semínka), je to přehledné

  4. Diskriminační ceny – studenti a důchodci platí méně než pracující (lístky do kina)

  5. Vložení obyčejného výrobku mezi luxusní – zvyšuje prestiž (indulona mezi Avonem)

Změna ceny

  • Celá řada důvodů

    • Když je výprodej – ceny jdou dolů, aby byly prázdné sklady

    • Pokud se zboží neprodává – ceny jdou dolů

    • Změna nákladů – zvýší-li se náklady, musí se zvýšit i cena

    • Záleží také na konkurenci – cena se zvyšuje nebo snižuje (dříve než konkurence)

    • Nesoulad mezi nabídkou a poptávkou

    • Je-li krize, jdou ceny dolů

Témata, do kterých materiál patří