Ceny výrobků
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Psychologický přístup tvorby ceny
Cena končící číslem 9 – vypadá opticky nižší
Zaokrouhlení částky – vzbudit pocit, že je výrobek luxusní
Rozškatulkování výrobků podle cen – cenové řady (CD, přání, semínka), je to přehledné
Diskriminační ceny – studenti a důchodci platí méně než pracující (lístky do kina)
Vložení obyčejného výrobku mezi luxusní – zvyšuje prestiž (indulona mezi Avonem)
Změna ceny
Celá řada důvodů
Když je výprodej – ceny jdou dolů, aby byly prázdné sklady
Pokud se zboží neprodává – ceny jdou dolů
Změna nákladů – zvýší-li se náklady, musí se zvýšit i cena
Záleží také na konkurenci – cena se zvyšuje nebo snižuje (dříve než konkurence)
Nesoulad mezi nabídkou a poptávkou
Je-li krize, jdou ceny dolů