Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (167.69 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

7. MARKETING

  • vymezení pojmu, cíle marketingu

  • historie podnikatelských koncepcí

  • marketingový plán – průzkum trhu

  • marketingový mix – 4P

  • výrobek – komplexní výrobek, životní cyklus výrobku

  • cena – co ovlivňuje cenu, metody stanovení ceny, cenové triky

  • propagace – nástroje propagace, reklamní strategie

  • distribuce (cesty prodeje) – typy mezičlánku

  • Vymezení pojmu, cíle marketingu

Marketing je podnikatelská koncepce (filozofie).

= metoda řízení, která vychází z potřeb zákazníků a podle nich utváří tzv. 4P:

Produkt (Product), cenu (Price), místo prodeje (Placement) a propagaci (Promotion)

- marketing prolíná všemi podnikovými činnostmi (investiční činností, zásobováním, vývojem a výrobou, personální činností, odbytem)

- marketingově zaměřený podnik vychází z poznání potřeb zákazníků, které ovlivňuje, potřeby zákazníků se snaží uspokojovat lépe než konkurence, usiluje o dosažení přiměřeného zisku po dlouhou dobu

  • Historie podnikatelských koncepcí

  1. výrobní koncepce (1900-1920)

snaha o výrobu co nejlevnějších výrobků bez znalosti potřeb zákazníka, snaha o zlevňování výroby použitím nových technologií, vhodných materiálů a zvyšováním produktivity práce (T. Baťa, dnes jihovýchodní Asie)

  1. výrobková koncepce (1920-1940)

zaměření především na kvalitu výrobku, umožněno díky technickému rozvoji

  1. prodejní koncepce (1940-1950)

snaha o co největší prodej díky reklamě – přeceňování úlohy reklamy – souvisí s rozmachem masmédií

  1. marketingová koncepce (1950-1970)

motto: „poznej potřeby zákazníka a teprve pak vyráběj“

2 základní principy – 1. orientace na potřeby zákazníka

2. dosažení přiměřeného, dlouhodobého zisku

  1. sociální marketing (1970 až dosud)

motto: „zohledni nejen potřeby zákazníka, ale i celé společnosti“ – např. životní prostředí

  • Marketingový plán

  1. Poznání potřeb – průzkum trhu

provádí se před sestavením marketingového plánu

Jaké informace zjišťujeme:

  1. o produktech – jaké jsou konkurenční produkty (vlastnosti, sortiment, obaly…), jaký je jejich prodej a obliba

u našich produktů – přednosti a nedostatky udávané zákazníky

  1. o konkurenci – které podniky jsou našimi konkurenty, kde sídlí, jak používají nástroje marketingu

  2. o spotřebitelích našich produktů – kdo jsou naši zákazníci, proč, kdy a kde nakupují naše produkty, kdo není náš zákazník a proč

  3. o cenách – shromažďujeme co nejvíce podkladů – konkurenční nabídky, ceníky, inzeráty s cenami, kopie faktur…, nebo vyšleme pro potřebné informace naše zaměstnance jako fiktivní zákazníky ke konkurenci, ceny podrobíme rozboru

Metody průzkumu trhu:

1. sekundární výzkum – průzkum „od stolu“ – využíváme různé informace, které byly zjištěny dříve, zpravidla pro jiné účely – např. statistické údaje o spotřebě, přehledy cen, výkyvy prodeje v sezónách, účinnost propagace

Témata, do kterých materiál patří