Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (167.69 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Prostředky direct marketingu – zásilkové katalogy, dopisy, letáky, telemarketing (nabídky uskutečňované telefonicky), internet

Negativní stránka – hromadění nevyžádané reklamy ve schránkách a v e-mailech

  1. podpora prodeje

krátkodobé motivační nástroje ke koupi:

ochutnávky, vzorky na vyzkoušení zdarma (demo verze počítačových programů, šampony), předváděcí akce, prodejní soutěže, zvýhodněné balení, odměny (drobné předměty uvnitř balení), kupóny, slevy, reklamní předměty, výstavy a veletrhy

  1. public relation – publicita

jsou to zprávy a hodnocení nezávislých osob zveřejňované ve sdělovacích prostředcích, vzniká většinou samovolně, a proto působí více důvěryhodně než reklama placená

Publicitu lze ovlivňovat – podniky se snaží vytvářet příznivé povědomí o firmě, pozitivní vztah veřejnosti k firmě.

Může však vzniknout i negativní publicita – pokud podnik poškozuje životní prostředí, podporuje diskriminaci…

Nástroje PR: zprávy, projevy, články v novinách a časopisech, rozhovory v televizi, akce, sponzorská činnost (Danone, Mattoni), velké firmy mají tiskové mluvčí

  1. osobní propagace – prodejní personál

přímá komunikace se zákazníkem – prodavači v obchodech, obchodní cestující, dealeři – je zde nutné proškolení

nevýhodou je poměrně úzký okruh zákazníků, které ovlivňujeme,

výhodou je vysoká účinnost působení

  • Distribuce – cesty prodeje

  1. přímý prodej – bez mezičlánku: výrobce dodává zboží přímo zákazníkovi (zásilkový obchod, podniková prodejna, služby drobných řemeslníků – truhlářů, krejčích)

Vhodný pro potraviny s krátkou dobou spotřeby.

  1. nepřímý prodej – výrobce využívá mezičlánek

Každý mezičlánek buď zvyšuje konečnou cenu, nebo snižuje částku, která připadne výrobci.

Typy mezičlánku:

  1. maloobchod – (výrobce, MO, spotřebitel) - u výrobků rychle ztrácejících na hodnotě – potraviny

Formy maloobchodu:

specializované prodejny, prodejny se zbožím denní spotřeby, supermarkety, hypermarkety, diskontní prodejny, obchodní domy, katalogové prodejny

organizace prodeje v prodejnách: samoobsluha, pultový prodej, volný výběr (drogerie, papírnictví)

  1. velkoobchod – nakupuje výrobky od výrobců a dodává je do maloobchodu

výhody: široký sortiment od mnoha výrobců

vybavené sklady (mrazírny, ovoce, zelenina)

šetří čas a dopravné náklady maloobchodu

přebírá rizika ztráty, zničení, zkažení, nezaplacení

nevýhody: nehodí se pro všechny druhy zboží

může zvyšovat cenu

  1. zprostředkovatel (dealer) – (výrobce, zprostředkovatel (dealer, vývozní společnost), spotřebitel)

Témata, do kterých materiál patří