Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (167.69 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- pracujeme s informacemi, které jsou běžně k dispozici: účetnictví, ek. rozbory, statistické ročenky, články v tisku, nabídky konkurence

Pozitivní – nízké náklady, rychlost pořízení informací, možnost širokého záběru

Negativní – data nemusí být aktuální, úplná, správná

2. primární výzkum – průzkum „v terénu“ – jsou zajišťována nová data pomocí různých metod:

dotazování – osobně, telefonicky, písemně – anketa

pozorování – s účastí, bez účasti

experiment – laboratorní, v polních podmínkách

  1. Sestavení marketingového plánu

1. Stav trhu – hospodářská a politická situace, právní předpisy vč. norem, technický a technologický pokrok, charakteristika obyvatelstva – počet, věk, vzdělání, zaměstnání, kupní síla

2. Výběr segmentu trhu – cílové skupiny zákazníků – skupiny zákazníků s podobnými potřebami a přizpůsobení nabídky jejich požadavkům

Zásadní je, zda jde o: - trh organizací, nebo

- trh spotřební – zde může být segmentem věková skupina, pohlaví, povolání, sociální vrstva (nižší, střední, vyšší), zeměpisná oblast (stát, města, vesnice)

3. Analýza konkurence a pozice produktu, tj. místo mezi ostatními produkty, podnik dává najevo, kde chce být viděn a vytváří svou image, podnik může nabízet produkty na různých pozicích př. auta

4. Analýza stavu podniku – dává odpověď na otázky: jaké je poslání a hl. cíle podniku, jaké jsou slabé a silné stránky podniku, jaké příležitosti a hrozby plynou z okolí, tzv. SWOT analýza

Volba základní marketingové strategie:

1. hromadný marketing – jeden univerzální výrobek nabízíme všem potenciálním zákazníkům

2. diferencovaný marketing – výrobek v několika obměnách nabízíme všem potenciálním zákazníkům

3. cílený marketing – potenciální zákazníky rozčleníme do několika specializovaných segmentů a snažíme se jim nabídnout specializovaný výrobek

Strategie působení na trhu

a) jak budeme na trhu působit:

- strategie odlišení – snaha odlišit produkt od ostatních, bývá doprovázeno vyšší cenou

- strategie pronikání – zaměření na masovou produkci levnějších produktů, snaha získat co nejvyšší podíl na trhu

b) jak se vymezíme vůči konkurenci:

- vůdce trhu

- nápodoba – odvození od vůdce

- odlišení se – od vůdce

- tržní mezera – neobsazená mezera na trhu

  • Marketingový mix – 4 P

  • výrobek (product)

  • cena (price)

  • propagace (promotion)

  • distribuce (placement)

  • Výrobek

je statek nebo služba, stává se předmětem směny na trhu a je určen k uspokojení potřeb zákazníka

v marketingu je chápán jako komplexní (totální) výrobek, který má tři vrstvy:

1. vrstva – jádro výrobku – výrobek samotný, jeho užitné vlastnosti

2. vrstva – 1. slupka: má hmotnou podobu – kvalita (úzce souvisí s cenou), design, obal, značka (výrobce, obchodu), styl

Témata, do kterých materiál patří