Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MARKETING

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (61 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

faktory dlouhodobé rentability:

  • ochrana životního prostředí

  • dosahování dobrého jména podniku, jeho stability na trhu

  • udržení kvalifikovaných pracovníků (i při snížení výroby)

  • snaha o zvýšení podílu firmy na trhu

  • otevírání nových trhů

  • urychlený vývoj nových výrobků a služeb

  • zvýšení vliv v regionu

  • sociální program s cílem trvalého sociálního smíru apod.

- na fungujícím trhu obvykle nabízené zboží přesahuje poptávané množství -> proto zisk z prodeje běžných výrobků krátkodobé spotřeby závisí především na velikosti prodeje (odbytu) -> lepší je prodej většího množství za nižší cenu (západoevropská strategie prodeje)

Průzkum trhu

- sběr informací, znalost trhu a jeho vývoje předpokládá úspěšné podnikání

základní metody průzkumu trhu:

  1. průzkum „od stolu“

– statistická zkoumání změn ve spotřebě, přehledy cen životnost zboží účinnost propagace…

  1. průzkum „v terénu“

– obyvatelstvo – přání, zvyklost zákazníků

- co, kde, kolik, komu prodat

- zboží – užitkovost, kvalita, cena, balení, vnější vzhled

- konkurence – metody práce, rozšíření a omezení nabídky

marketingové členění trhu:

  1. potencionální trh – spotřebitelé, pro které je produkt zajímavý, cenově a fyzicky dostupný

  2. aktuální trh – okruh spotřebitelů, kteří určitý produkt nakupují

  3. cílový trh – část trhu, na kterou se firma hodlá zaměřit

segmentace trhu – rozdělení z hlediska potřeb, spotřeby a chování trhu na stejnorodé skupiny

- segmenty trhu jsou skupiny zákazníků, které mají velmi podobné potřeby

Marketingový mix

- kombinace základních prvků marketingu (4P): výrobek (product)

cena (price)

cesty prodeje (place)

stimulování prodeje (promotion)

1. VÝROBEK

- statky, služby, informace, okolnosti spojené s výrobkem (bez poruch)

- 3 vrstvy: jádro (samotný výrobek)

hmotná podoba včetně vnějších znaků (charakteristika – balení, značka, kvalita, …)

rozšířené pojetí výrobku (služby – záruka, instalace, dodávka, …)

  1. jádro

  • životnost nového výrobku = doba, po kterou se výrobek udrží na trhu

  • nový výrobek – pro výrobce i spotřebitele (nejrizikovější)

- pro výrobce (rizikové)

- pro spotřebitele = inovace spotřeby

  • životní cyklus výrobku – má určité fáze

- výrobek se na trhu vyskytuje v různých stádiích zralosti

1. zavedení na trh – velká investice na prosazení, nízký prodej, výroba

ztrátová, seznámení výrobku se spotřebitelem,

propagace (nízká zaváděcí cena)

2. růst – zvětšení objemu produkce, dosahování zisků, roste obrat

3. zralost –, vrchol prodeje, pro firmu výhodné, aby tato situace trvala co nejdéle,

snižování cen, zvyšování kvality,

- zavádění nových výrobků

4. úpadek – zájem o výrobek klesá, nástup nových výrobků

- stáhnutí současného výrobku

  1. hmotná podoba

- obaly výrobků – ochrana výrobku, lepší přeprava, skladování

Témata, do kterých materiál patří