Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MARKETING

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (61 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- upoutání pozornosti (tvar, motiv, …)

- vyvolání přání koupit výrobek (obrázek, stručný popis výhod)

- zapamatovatelný (značka -> právě chráněna)

- design – soulad vnitřní a vnější charakteristiky výrobku

- výsledek technických a marketingových činností

- styl – estetické vlastnosti výrobku (kombinace linií, tvarů, forem, barev) -> zalíbí se zákazníkovi

- móda = všeobecně přijatelný styl

- kvalita = jakost

- ve smyslu přání odběratele (odběratel požaduje určitý stupeň užitečných vlastností)

- ve smyslu právním (výrobek v souladu s právními předpisy)

  1. rozšířený výrobek

  • výrobky technicky náročnější

  • dodávka a prodejní služby – výběr, uskutečňování dodávky (ceník, katalogy)

- užívání výrobků

- inspekční služba = sledování výrobku v průběhu užívání, servis

- kvalita servisu rozhoduje o prodejnosti výrobku

- instalace – zajištění instalace na místě spotřeby

- záruka – odpovědnost za vady (již v době prodeje)

- záruky na vady (po převzetí zboží)

- úvěr - riskantní (odložené placení)

2. CENA (PRICE)

- základní podmínkou pro fungování ceny je volnost stanovení ceny

  1. ceny volné (smluvní) – na trhu jsou určovány podle vztahu nabídky a poptávky

  2. ceny pevné (regulované) – stanovuje někdo jiný než prodávající, např. ministerstvo

- cigarety, alkohol, léky, nájemné, benzín

cenová tvorba: věk zákazníka (dětem, důchodcům levněji)

čas prodeje (výprodeje, ráno dražší, večer levnější)

místo prodeje (v centru dražší, na okraji města levnější)

množství prodeje (velkoobchody -> velký prodej -> slevy)

pohotovost při placení (v hotovosti -> slevy)

  • kalkulace vlastních nákladů – stanovení minimální ceny

- zjištění konkurence (vyšší, nižší ceny)

metody cenové tvorby: kalkulační metoda – kalkulace nákladů + % zisku

cenové porovnání – ceny konkurence, podle největšího podniku v okolí

3. CESTY PRODEJE (PLACE)

= cesta od výrobce ke konečnému spotřebiteli

formy prodeje: a) přímý prodej – výrobní podnik prodá zákazníkovi

- dodávka do prodejny (maloobchodu) -> zákazníkovi

b) nepřímý prodej – prodej velkoobchodu

maloobchodní organizace prodeje – specializované prodejny, obchodní domy, tržiště, veletrhy,

hypermarkety, katalogové prodejny, zásilkový prodej

vnitřní organizace prodeje: a) samoobsluha

b) volný výběr (obuv, klenoty – nemůžeme si vzít výrobek sami)

c) pultový výběr (oblečení)

d) pojízdné prodejny (zmrzliny, ovoce, …)

4. PROPAGACE

- marketingová forma komunikace mezi prodávajícím a zákazníky

- nástroje: reklama, publicita, podpora prodeje, osobní prodej

  1. reklama

  • nejvíce ovlivňuje děti a důchodce

  • nepřímá forma komunikace

  • placená

  • uskutečňuje se v médiích (rádio, TV, billboardy, noviny, …)

  • zásady: pravdivost

věcnost a působivost (stručná, zvýraznění loga, značky, …)

Témata, do kterých materiál patří