Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MARKETING

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (61 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

efektivnost (optimálně dlouhá, čas provádění reklamy)

  • předmět: reklama firmy (výrobek + firma) – zákazník potom hledá firmu, nejenom výrobek

reklama výrobku, služby (více informací)

reklama smíšená (kombinace dvou předešlých)

  1. podpora prodeje

  • oproti reklamě nabízí konkrétní motivy koupě

spotřebitelská – výhody pro spotřebitele

- kupóny – slevy na určitý výrobek

- rabat – oproti kupónu není sleva poskytnuta při nákupu, ale dodatečně

- bonusy – cenově zvýhodněná balení (parfém + mýdlo)

- odměny – drobné předměty jsou součástí výrobku (Kinder vajíčko, u jogurtů)

- soutěže o ceny – po splnění určitých podmínek možnost výhry, peněz, zboží

- vyzkoušení zboží – zvyšuje pravděpodobnost prodeje

- různé formy (ochutnávky, bezplatné verze PC programů)

mezipodnikatelská – výhody pro obchodní partnery

- cenová zvýhodnění – nákup většího množství zboží

- předplacení služby na delší období

- slevy z katalogových cen – slevy při placení v hotovosti

- vedení značky – výhody za poskytnutí prostoru značce výrobce

- příspěvek na reklamu – pokud jsou výrobky předmětem reklamy

- veletrhy – místo soustředění nabídky a poptávky

- všeobecné, specializované (např. strojírenské, …)

  1. publicita

  • nepřímý nástroj, důvěryhodný neplacený

  • informace a hodnocení osob, institucí

  • nástroje: televize, rozhlas, tisk – nové, zajímavé výrobky a služby

- klady a zápory podniku

výroční zprávy – veřejné přehledy o hospodaření firmy (stabilita firmy)

sponzorská činnost – dobrá pověst podniku

internet

  1. osobní prodej

  • přímý nástroj, vysoká účinnosti, vysoké náklady

  • fáze: průzkum – prodejce hledá vhodné subjekty pro jednání

kontakty – dopis, telefon, oslovení, obchodní setkání

prezentace – informace o výrobku (použití, vlastnosti, hodnocení)

řešení připomínek – otázky od zákazníka -> rozptýlení jeho obav o použití výrobku

uzavření prodeje – koupě (společné vypracování objednávky, smlouva)

další kontakt – prodejce zajistí služby (oprava, instalace, přeprava) pro zákazníka

Témata, do kterých materiál patří