MARKETING
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
efektivnost (optimálně dlouhá, čas provádění reklamy)
předmět: reklama firmy (výrobek + firma) – zákazník potom hledá firmu, nejenom výrobek
reklama výrobku, služby (více informací)
reklama smíšená (kombinace dvou předešlých)
podpora prodeje
oproti reklamě nabízí konkrétní motivy koupě
spotřebitelská – výhody pro spotřebitele
- kupóny – slevy na určitý výrobek
- rabat – oproti kupónu není sleva poskytnuta při nákupu, ale dodatečně
- bonusy – cenově zvýhodněná balení (parfém + mýdlo)
- odměny – drobné předměty jsou součástí výrobku (Kinder vajíčko, u jogurtů)
- soutěže o ceny – po splnění určitých podmínek možnost výhry, peněz, zboží
- vyzkoušení zboží – zvyšuje pravděpodobnost prodeje
- různé formy (ochutnávky, bezplatné verze PC programů)
mezipodnikatelská – výhody pro obchodní partnery
- cenová zvýhodnění – nákup většího množství zboží
- předplacení služby na delší období
- slevy z katalogových cen – slevy při placení v hotovosti
- vedení značky – výhody za poskytnutí prostoru značce výrobce
- příspěvek na reklamu – pokud jsou výrobky předmětem reklamy
- veletrhy – místo soustředění nabídky a poptávky
- všeobecné, specializované (např. strojírenské, …)
publicita
nepřímý nástroj, důvěryhodný neplacený
informace a hodnocení osob, institucí
nástroje: televize, rozhlas, tisk – nové, zajímavé výrobky a služby
- klady a zápory podniku
výroční zprávy – veřejné přehledy o hospodaření firmy (stabilita firmy)
sponzorská činnost – dobrá pověst podniku
internet
osobní prodej
přímý nástroj, vysoká účinnosti, vysoké náklady
fáze: průzkum – prodejce hledá vhodné subjekty pro jednání
kontakty – dopis, telefon, oslovení, obchodní setkání
prezentace – informace o výrobku (použití, vlastnosti, hodnocení)
řešení připomínek – otázky od zákazníka -> rozptýlení jeho obav o použití výrobku
uzavření prodeje – koupě (společné vypracování objednávky, smlouva)
další kontakt – prodejce zajistí služby (oprava, instalace, přeprava) pro zákazníka