Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing - vliv, vývoj, strategie a analýzy

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (34.9 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Marketing = vývoj, vliv, strategie a analýzy

Marketing

  • Nauka o trhu a obchodě

  • Proces řízení, zajišťující poznání, předvídání, ovlivňování a uspokojování potřeb lidí

  • Společenská věda

Vývoj

  1. Výrobní podnikatelská koncepce

    • Propagátory byli Tomáš Baťa a Henry Ford

    • Využívali pásovou výrobu

    • Čím levnější výrobek, tím lépe se prodává

  2. Výrobková koncepce

    • Období přípravy o propuknutí světové hospodářské krize

    • Sílí nezaměstnanost

    • Kvalitní zboží si svého zákazníka vždycky najde

  3. Prodejní koncepce

    • Po 2 sv. v. je obrovský rozmach masmédií (TV, rozhlas)

    • Výrobek se prodá daleko lépe, má-li dobrou reklamu

  4. Marketingová

    • Založená na zpětné vazbě

    • Nejprve poznat potenciální zákazníky, jejich potřeby, možnosti a teprve potom vyrábět

  5. Sociální koncepce

    • Navazuje na předcházející

    • Rozšířená o zájmy společenské, a to v oblasti ochrany životního prostředí a zdraví lidí

  6. Koncepce marketingových vztahů

    • Zaměřena na vytváření a udržení prospěšných vztahů se zákazníkem

    • Nejlepší marketing je ten, co za nás dělají naši zákazníci

Podstata

  1. Usilování o nalezení rovnováhy mezi zájmy firmy, zájmy zákazníka a společenskými zájmy

  2. Marketing se snaží poznat potřeby zákazníka, být lepší jak konkurence a vcítit se do zákazníka

  3. V dnešní době je nabídka vyšší jak poptávka, a proto se pro firmy otázkou číslo jedna stává boj o zákazníka

Funkce

  1. Informativní a komunikativní – informuje zákazníka o existenci výrobku

  2. Koordinační – komunikace mezi výrobcem a zákazníkem

  3. Analytická – analyzuje vlivy, které působí na firmy i zákazníky

Vlivy

  1. Vnitřní

    • Organizace a řízení

    • Vybavenost

    • Finanční situace

    • Vnitřní konkurence

    • Technický rozvoj

    • Lidské zdroje

    • Umístění podniku

    • Image firmy

  2. Vnější

    • Mikro prostředí

      • Zákazníci – ekonomické subjekty, které odebírají zboží od firem

      • Konkurence – firmy, které vyrábějí stejné zboží

      • Partneři – spolupracují s námi

      • Veřejnost – skupina lidí, která ovlivňuje chování podniku

        1. Místní komunita – úřady, podnikatelé, vtahy mezi lidmi

        2. Zájmové skupiny – Hnutí zelených

      • Sdělovací prostředky – televize, noviny

      • Zaměstnanci podniku – má-li kladný vztah k podniku, pracuje lépe

      • Široká veřejnost

    • Makro prostředí

      • Ekonomické problémy – ovlivňují možnost podniku nabízet statky a služby

      • Demografické vlivy – zabývají se obyvatelstvem

      • Přírodní vlivy – každý stát má jiné

      • Technologické vlivy – rychle se mění, a proto musíme jít s dobou, jinak nás konkurence předběhne

      • Kulturní a sociální vlivy – řada faktorů, které vyplývají z hodnot, zvyků a preferencí lidí

      • Politické vlivy – jsou tvořeny legislativou

Marketingový MIS (marketingový informační systém)

  1. Primární informace – získané speciálně pro potřeby marketingu, jsou drahé

  2. Sekundární informace – původně zjištěny pro jiný účel, a proto nejsou přesné, jsou levné

    • Vnitřní zdroje – zjišťuje si firma sama uvnitř podniku

    • Vnější zdroje – zjišťují se mimo firmu, třeba na internetu, z TV nebo ze statistických ročenek

Témata, do kterých materiál patří