MARKETINGOVÝ MIX
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
PROPAGACE (= STIMULACE PRODEJE) – pojem, formy
= je komunikace mezi prodávajícím a kupujícím, jejímž cílem je podpořit (zvýšit) prodej výrobku nebo služby
Formy (co se používá ke zvýšení prodeje):
1. reklama = je propagace prostřednictvím placených médií: TV, noviny, rádio, billboardy, plakáty…
- má funkci: informativní, přesvědčovací a připomínací
- obsah reklamy má být: informativní (fakta, logika), emotivní (láska, strach) a vyjadřující image
2. podpora prodeje vzorky (kosmetika, ochutnávky), reklamní dárky zdarma (tužky, hrnky, tašky, klíčenky, kalendáře…), soutěže (přímo v obchodě odpovíš - získáš cenu), loterie (slosování s možností výhry), kupóny k odběru se slevou, věrnostní prémie (při pravidelném nákupu u firmy), vystavené zboží u pokladny
3. publicita zlepšovat public relation = vztahy s veřejností, firma usiluje o pozitivní vztah veřejnosti k ní, o dobrou
image firmy => tiskový mluvčí, firemním logem, sponzorstvím, projevy na veřejnosti, články v novinách
4. přímý marketing (= direkt marketing) propagace spojená s okamžitým prodejem:
zásilkové katalogy (knižní klub, Quelle)j, teleshopping v TV, telemarketing po telefonu, rozhlas, internet
5. osobní prodej (= tváří v tvář) nabídka prostřednictvím dealerů (tj. smluvní partner), obchodních cestujících (tj. zam. firmy)