Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MARKETINGOVÝ MIX

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (55.9 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

PROPAGACE (= STIMULACE PRODEJE) – pojem, formy

= je komunikace mezi prodávajícím a kupujícím, jejímž cílem je podpořit (zvýšit) prodej výrobku nebo služby

Formy (co se používá ke zvýšení prodeje):

1. reklama = je propagace prostřednictvím placených médií: TV, noviny, rádio, billboardy, plakáty…

- má funkci: informativní, přesvědčovací a připomínací

- obsah reklamy má být: informativní (fakta, logika), emotivní (láska, strach) a vyjadřující image

2. podpora prodeje vzorky (kosmetika, ochutnávky), reklamní dárky zdarma (tužky, hrnky, tašky, klíčenky, kalendáře…), soutěže (přímo v obchodě odpovíš - získáš cenu), loterie (slosování s možností výhry), kupóny k odběru se slevou, věrnostní prémie (při pravidelném nákupu u firmy), vystavené zboží u pokladny

3. publicita zlepšovat public relation = vztahy s veřejností, firma usiluje o pozitivní vztah veřejnosti k ní, o dobrou

image firmy => tiskový mluvčí, firemním logem, sponzorstvím, projevy na veřejnosti, články v novinách

4. přímý marketing (= direkt marketing) propagace spojená s okamžitým prodejem:

zásilkové katalogy (knižní klub, Quelle)j, teleshopping v TV, telemarketing po telefonu, rozhlas, internet

5. osobní prodej (= tváří v tvář) nabídka prostřednictvím dealerů (tj. smluvní partner), obchodních cestujících (tj. zam. firmy)

Témata, do kterých materiál patří