Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MARKETINGOVÝ MIX

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (55.9 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

• cena odlišující produkty (letenky – různé třídy)

• cena odlišující okamžik nákupu (sezónní zboží, ovoce, el. proud)

• ocenění produktu ve dvou fázích (leasing – nejdříve pevná část poplatku pak pravidelné poplatky v určitém čas. úseku)

• kompletování (cena kompletu je menší než cena jednotlivě nabízeních částí)

DISTRIBUCE VÝROBKU - prodejní cesty

= zboží se dostává ke kupujícímu prostřednictvím prodejních cest

Prodejní cesta

= je souhrn prostředků a zprostředkovatelských článků při přechodu zboží od výrobce ke kupujícímu

- přímá (výrobce - spotřebitel), nepřímá (výrobce – VOO – MOO – spotřebitel)

Funkce prodejních cest (aneb proč mezičlánky používáme?):

a) obchodní funkce - mezičlánek (obchodník) přejímá riziko krádeže, nezaplacení, neprodeje

b) logistická funkce - přejímá riziko dopravy, skladování, roztřídění, zabalení pro spotřebitele

c) podpůrná funkce - zjednodušuje pohyb výrobku od výrobce ke spotřebiteli mezičlánek např. často

poskytne fin. pomoc výrobci i zákazníkům (obch. úvěr), získává inf. o trhu pro výrobce

Organizace prodejních cest

1. Tradiční distribuční systém - články prodejní cesty tvoří samostatné nezávislé subjekty

2. Vertikální systém - spojení článků (SRN - Edeka, Frenchising - McDonald, Holiday Inn, KFC)

3. Horizontální systém - spojení 2nebo více podniků (sníží N) – budování nákupních center

VELKOOBCHOD = nakupuje výrobky od výrobce za účelem jejich dalšího prodeje (do MOO)

výhody: má široký sortiment od mnoha výrobců, zajišťuje i reklamu, je vybaven potřebnou skladovou technikou,

šetří odběratelům čas a dopravní náklady, zajišťuje i dopravu do MOO, poskytuje úvěr při platbě na fakturu

nevýhody: zvyšuje cenu pro konečného zákazníka

Typy: a) tradiční = zboží nakoupí a prodává i na fakturu dalším odběratelům, převážně maloobchodu

b) Cash–and–Carry = (zaplať a odvez) prodává pouze za hotové, kupující si musí sám zboží odvézt

c) komisionáři = zboží nekupují do vlastnictví, ale jen přeberou na základě komisionářské smlouvy a za prodej

zboží dostanou předem sjednanou provizi, výhoda: nesou minimální riziko

MALOOBCHOD = prodává zboží konečnému spotřebiteli (nakupuje zboží od VOO nebo od

výrobce), udržuje přiměřené zásoby, musí dělat reklamu

(patří sem i přímý marketing - prodej poštou, v TV, rozhlasu, po telefonu)

Typy: a) stacionární: běžná prodejna (potraviny+drogérie),

specializované prodejny (nábytek – IKEA, elektro),

diskontní prodejny (nejběžnější zboží za nejnižší ceny- často prodej z palet, PLUS)

hypermarkety (velké samoobslužné prodejny)

obchodní domy (nákup pod jednou střechou)

tržnice

pevné stánky

b) ambulantní: pojízdné prodejny, přenosné a pojízdné stánky, pochůzkový prodej

c) objednávkové: zásilkové firmy, v TV, internet

Témata, do kterých materiál patří