Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Odbyt,_obchod

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (68.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Reklama: (televize, noviny, plakáty, vývěsné štíty, rozhlas, internet)

Podpory prodeje: (dárky, ochutnávky, vzorky, kupóny, soutěže, publicita)

Přímý marketing: (katalogy, prodej poštou, TV Shopping, telefonická nabídka)

Osobní prodej: (prodej v domácnosti)

13. Stimulace prodeje

1. Reklama

- má vzbudit zájem zákazníka o určitý výrobek nebo službu a přesvědčit ho o jeho účinnosti (hromadné sdělovací prostředky, reklamní dárky, reklamní dopisy, plakáty, katalog, prospekty)

2. Osobní nabídka zboží

- dochází k ní při styku s prodavačem nebo obchodním zástupcem

a) různé druhy slev

b) bezplatné vzorky, veletrhy, soutěže

c) publicita

c) Výpočet norem zásob hotových výrobků – časová norma, norma, normativ

ČNZHV = to + p = dny

ZHV = ČNZHV * o = nat. j.

o = roční odbyt / 360 = nat. j.

NZHV = ZHV * cena/jednotka = Kč

PO = 360 / DO = kolikrát ?

DO = 360 / PO = dny

to – průmyslový odbytový cyklus

HV – hotové výrobky

ZHV – zásoba hotových výrobků

o – průměrný denní odbyt

PO – počet obrátek

DO – doba obratu

p – pojistná zásoba

ČNZ – časová norma hotových výrobků

NORMA ZÁSOB v peněžních jednotách = NORMATIV ZÁSOB

Normativ zásob nám udává, jaké množství peněz je vázáno v zásobách podniku

Cena

- vyjadřuje hodnotu zboží je dána faktickou a psychologickou užitečností

- je vyjádřena penězi.

Význam ceny:

a) pro spotřebitele – suma, která se musí vynaložit

b) pro výrobce – nástrojem marketingu, která tvoří příjmy podniku

c) pro makroekonomii – základní mechanismus, který uvádí do rovnováhy P a N na trhu

Cenová politika výrobců:

1. cena výrobce je vyšší než tržní cena (pro malou skupinu lidí s vyššími příjmy, jedná se o luxusní zboží)

2. cena výrobce je nižší než výrobní cena (zaváděcí cena u nových výrobků, o které klesl zájem)

3. cena výrobce je v rovnováze s tržní cenou (výrobce se přizpůsobil kupujícímu)

Použití rozlišných cen:

- různé ceny pro různé zákazníky (důchodci, novomanželé….)

- cena odlišující produkty (letenky)

- cena odlišující okamžik nákupu (zima/léto)

- ocenění produktu ve 2 fázích (leasing)

- cena kompletu nižší než ceny jednotlivých složek dohromady

- cena působící na psychologii zákazníka (99,-Kč)

d) Obchod – velkoobchod (činnost), maloobchod (maloobchodní jednotky)

Základní členění: - tuzemský obchod

- zahraniční obchod

Tuzemský (vnitřní) obchod:

Velkoobchod – nákup zboží od výrobce (nebo velkoobchodu), skladování, prodej maloobchodu (spotřebiteli – zákazníkovi)

Typy velkoobchodů - tradiční velkoobchod

- velkoobchod s omezenými funkcemi

- komisionáři

- aukce

Maloobchod – nákup zboží od velkoobchodu (nebo ob výrobce), prodej spotřebiteli

- provozní maloobchodní jednotky, pohotovostní, ubytovací služba a cestovní ruch, provozovny služeb (čistírna, opravny, kadeřnictví…)

Témata, do kterých materiál patří