Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Odbyt,_obchod

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (68.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- v oblasti řízení jakosti jsou zpracovány mezinárodní standardy, podle kterých se posuzuje jakost, používají je všechny členské organizace ISO 9000

- jde o normy jakosti přijímané v Evropě, USA, Kanadě a dalších vyspělých zemích světa

- ve skladě je třeba udržovat optimální množství hotových výrobků

7. Expedice

- příprava výrobků k výdeji a naložení na dopravní prostředek

- expedice se uskutečňuje na základě objednávky odběratele.

- náklady na dopravu jsou značné, a proto se musí pečlivě naplánovat rozvoz výrobků

- zásilku výrobků doprovází dodací list

- podnik prodává své výrobky za předem sjednané ceny

- plnění kupní smlouvy oznamuje dodavatel – odběrateli fakturou

Doprava:

vlastními dopravními prostředky

odběratel – vlastní

veřejný dopravce

8. Fakturace

- vyhotovuje ji dodavatel po odeslání výrobků

- faktura je dokument o splnění závazku kupní smlouvy, tedy o uskutečnění dodávky

- faktura odběrateli slouží jako podklad pro zaplacení dodávky.

Doklady vystavované dodavatelem:

1. Dodací list - provází zásilku a slouží k přejímce výrobků odběratelem

2. Faktura - daňový a účetní doklad (obsahuje předepsané náležitosti zák. o DZP a o účetnictví)

3. Přepravní doklady - např. nákladní list, letecký list,…

4. Další doklady - např. různá osvědčení

9. Evidence a hodnocení prodeje

- evidence se vede v knize odeslaných faktur, která slouží k inventarizaci pohledávek a je povinností podniku tuto knihu vést

- při hodnocení se sleduje celkový prodej v korunách i naturálních jednotkách

- sleduje se také prodej nejdůležitějších výrobků a obchody se stálými a největšími partnery

U odbytu dále hodnotíme:

- vývoj odbytu v čase

- prodejnost jednotlivých druhů výrobků

- podíl jednotlivých výrobků na celkovém odbytu

- rozbor a hodnocení odbytu, evidence

10. Obchodně technické služby

- služby PŘED – PŘI – PO dodávce

- služby při prodeji – poradenská služba, ceníky a katalogy

- služby při využívání výrobku – servis, dodávky náhradních dílů, údržba, sledování výrobku

- patří sem: (technická dokumentace, prospekty, ceníky, katalogy, zaškolování pracovníků, doprava, poradenská služba, servis, atd.)

11. Podnikové prodejny

- zde se výrobce dostává do přímého kontaktu s odběratelem a má tak možnost provádět průzkum poptávky a sledovat její vývoj

- také tímto může zajistit propagaci svých výrobků, nabízet obchodně-technické služby

12. Propagace a reklama

- je jedním za základů marketingu

- náklady na prodej hotových výrobků se do ceny výrobku započítávají v podobě odbytové režie

- nejčastější náklady na prodej jsou mzdy pracovníků (plánovačů, právníků, skladníků, fakturantek,…) cestovné, výkony spojů, spotřeba materiál (obaly), odpisy (skladů, vybavení skladů, kanceláří, dopravních prostředků,…) pokuty, penále, manka a škody…

Témata, do kterých materiál patří