Odbyt,_obchod
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
- prodej maloobchodních jednotek: potravinářské zboží, promyslové (drogerie, parfumerie, atd.…), stanovení ceny obchodníka, obchodník nakoupí zboží za nákupní cenu, ke které přidá obchodní marži a stanoví prodejní cenu
nákupní cena + obchodní marže = prodejní cena
obchodní marže je stanovena:a) procentem z nákupní ceny = % obchodní přirážka
b) procentem z prodejní ceny = % obchodní srážka
Maloobchodní jednotky:
1. Stacionární (hypermarkety)
- supermarkety, běžné prodejny, tržnice, speciální prodejny, diskontní prodejny, obchodní domy, pevné stánky, prodejní automaty
2. Ambulantní (pojízdná prodejna)
- např. přenosné stánky
3. Objednávkový prodej (zásilkový prodej)
- např. Quelle, Avon
- teleshopping, internet