Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (40.45 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

8. Marketing

1. ZÁKLADNÍ POJMY - marketing, pojetí marketingu, marketingový mix, marketingová strategie

MARKETING

  • nauka o trhu - poznání přání a potřeb spotřebitelů (odvíjí se od toho celá výrobní činnost)

  • každý podnik je součástí trhu a musí se na něm prosadit, aby ekonomicky přežil

  • marketing vznikal s vývojem velkých podniků

VÝZKUM TRHU

  • zjištění a zhodnocení podmínek na trhu a předpokladů pro podnikání a předvídání budoucího vývoje trhu

  • zkoumá poptávku, potřeby a přání zákazníků, důchody, chování konkurence

  • vlastní výzkum trhu - dlouhodobé hluboké zkoumání trhu, pozorování experimenty (reakce zákazníka na změny)

  • průzkum trhu - krátkodobá činnost, při které se zjišťuje okamžitý stav trhu

- průzkum trhu od stolu (internet) a v terénu (chování spotřebitelů, konkurence, samotný výrobek)

  • marketingový výzkum vyústí v situační analýzu - SWOT analýza

  • SWOT - silné stránky, slabé stránky, příležitosti a hrozby

- základní metoda strategické analýzy zaměřena na zhodnocení vnitřních a vnějších faktorů ovlivňujících úspěšnost organizace, dá se aplikovat komplexně

POJETÍ MARKETINGU

  • marketing chápeme jako metodu řízení podniku, i jako podnikatelskou filozofii

  • dále marketing chápeme jako podnikovou činnosti, do které spadají činnosti, které souvisí s poznáním, přizpůsobováním se, ovlivňováním a uspokojováním lidských potřeb tak, aby byly efektivním způsobem dosaženy cíle firmy

MARKETINGOVÁ STRATEGIE

  • jedná se o marketingový plán

  • současná situace podniku a určení poslání podniku

  • analýza a hodnocení získaných informací (vnitřní, vnější)

SEGMENTACE TRHU

  • rozdělení trhu do menších částí podle určitých hledisek

  • zaměření na skupinu zákazníků se stejnými potřebami

  • efektivnější podpora prodeje a efektivnější působení na zákazníka

  • stanovení dlouhodobých cílů a určení strategie k dosažení cílů

STRATEGIE ODLIŠOVÁNÍ

  • firma odliší produkt od ostatních

STRATEGIE PODNIKÁNÍ

  • snaha proniknout a ovládnout trh, masová produkce levnějších výrobků

  • určení nástrojů marketingového mixu - volba a vzájemná kombinace nástrojů marketingu, kterými bude firma na zákazníka působit

MARKETINGOVÝ MIX

  • nejpoužívanější marketingová strategie

  • používá čtyři nástroje, které působí na zákazníka:

  • výrobek

  • cena

  • propagace

  • distribuce

  • všechny nástroje musí pro úspěšnost působit zároveň

2. VÝROBEK, SLUŽBA

  • jakýkoliv statek nebo služba, která uspokojuje potřeby zákazníků a je určena k prodeji na trhu

  • statek = hmotný výsledek výrobního procesu, lidské činnosti

  • služba = nehmotný výsledek lidské činnosti

  • základní prvek marketingové mixu

KONCEPCE TOTÁLNÍHO VÝROBKU

1. VRSTVA (JÁDRO)

  • základní užitný efekt výrobku

2. VRSTVA

  • zhmotnělý výrobek včetně vnější znaků

  • design - výsledek tvůrčí činnosti pracovníků vyvíjejících výrobek

  • kvalita - odráží se v ceně

  • styl - souhrn estetických charakteristických výrobků, souvisí s módou

  • značka - závazek výrobce dodržet kvalitu

  • obal - zvyšuje jeho přitažlivost, ochranná, informační a propagační funkce

Témata, do kterých materiál patří