Marketing
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
prodej spotřebních předmětů a služeb pro domácnosti (např. telefony, vysavače)
firemní prodej zaměřený na podnikatelské subjekty (materiál, výrobní prostředky - např. montážní technika)
PŘÍMÝ MARKETING
přímá, adresná komunikace se zákazníky
zaměřený na prodej zboží
výběr zákazníků např. z databáze
výhody - adresováno přímo konkrétnímu zákazníkovi
nevýhody - tenký led mezi přímým marketingem a spamem
NÁSTROJE PŘÍMÉHO MARKETINGU
katalogový marketing
přímý zásilkový marketing (poštovní zásilky)
telemarketing
online marketing (email)
PUBLIC RELATIONS (PUBLICITA)
péče o vztahy podniku s veřejností
forma seznamování veřejnosti s firmou případně s výrobkem (např. Škoda - „Za každý prodaný vůz, jeden strom“)
společenská odpovědnost firem = dobrovolný závazek firem chovat se v rámci svého fungování odpovědně k prostředí a společnosti, ve které podnikají
FORMY PUBLICITY
hodnocení výrobku nezávislou osobou - kladná nebo záporná, není placená, pro marketing důležitá kladná publicita, jelikož vytváří pozitivní vztah s veřejností
sponzorování různých akcí - placená
5. HLEDÁNÍ ODBYTOVÝCH CEST - DISTRIBUCE
distribuce zajišťuje oběh výrobků od výrobců ke spotřebitelům
distribucí se zabývá obchodní logistika
DISTRIBUČNÍ CESTY
řetěz obchodních článků, kterými se výrobek dostává ke spotřebiteli
PŘÍMÁ
řetězec tvoří dva články: výrobce - spotřebitel
nejkratší cesta
např. prodej výrobků na zakázku, poskytování služeb
NEPŘÍMÁ
řetězec tvoří tři nebo více článků: výrobce - prostředník - spotřebitel
prostředníkem může být obchodník (maloobchod, velkoobchod) či agent (zprostředkovatel)
ČLÁNKY DISTRIBUCE
obchodník - prostředník, stává se majitelem výrobku (kupuje ho a pak prodává)
- odměnou je obchodní marže (obchodní srážka)
agent - zprostředkovatel, najat výrobcem, aby hledal odběratele nebo obchodníky
- nestává se majitelem výrobků, pouze zprostředkovává pohyb výrobku mezi dvěma články řetězu
- odměnou je provize (% z objemu obchodu) nebo pevný plat od toho, kdo ho najal
velkoobchod - mění úzký výrobní sortiment na široký sortiment spotřebitelský a udržuje zásoby, které nemusí být v maloobchodě
- kupuje od specializovaných výrobců velké množství a maloobchodu dodává široký sortiment = nákup a prodej zboží ve velkých objemech
- zákazníky jsou podnikatelské subjekty - maloobchodníci
- zboží určeno pro další podnikání a výrobu
maloobchod - nakupuje od velkoobchodů nebo od výrobců či dovozců a prodává konečným spotřebitelům
- prodává v malém množství podle potřeb zákazníků v maloobchodních baleních = zprostředkovává zboží zákazníkovi na co nejvýhodnějším místě, co nejblíže k zákazníkovi
další články distribuce - e-shopy, teleshopping, katalogy