Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (40.45 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • prodej spotřebních předmětů a služeb pro domácnosti (např. telefony, vysavače)

  • firemní prodej zaměřený na podnikatelské subjekty (materiál, výrobní prostředky - např. montážní technika)

PŘÍMÝ MARKETING

  • přímá, adresná komunikace se zákazníky

  • zaměřený na prodej zboží

  • výběr zákazníků např. z databáze

  • výhody - adresováno přímo konkrétnímu zákazníkovi

  • nevýhody - tenký led mezi přímým marketingem a spamem

NÁSTROJE PŘÍMÉHO MARKETINGU

  • katalogový marketing

  • přímý zásilkový marketing (poštovní zásilky)

  • telemarketing

  • online marketing (email)

PUBLIC RELATIONS (PUBLICITA)

  • péče o vztahy podniku s veřejností

  • forma seznamování veřejnosti s firmou případně s výrobkem (např. Škoda - „Za každý prodaný vůz, jeden strom“)

  • společenská odpovědnost firem = dobrovolný závazek firem chovat se v rámci svého fungování odpovědně k prostředí a společnosti, ve které podnikají

FORMY PUBLICITY

  • hodnocení výrobku nezávislou osobou - kladná nebo záporná, není placená, pro marketing důležitá kladná publicita, jelikož vytváří pozitivní vztah s veřejností

  • sponzorování různých akcí - placená

5. HLEDÁNÍ ODBYTOVÝCH CEST - DISTRIBUCE

  • distribuce zajišťuje oběh výrobků od výrobců ke spotřebitelům

  • distribucí se zabývá obchodní logistika

DISTRIBUČNÍ CESTY

  • řetěz obchodních článků, kterými se výrobek dostává ke spotřebiteli

PŘÍMÁ

  • řetězec tvoří dva články: výrobce - spotřebitel

  • nejkratší cesta

  • např. prodej výrobků na zakázku, poskytování služeb

NEPŘÍMÁ

  • řetězec tvoří tři nebo více článků: výrobce - prostředník - spotřebitel

  • prostředníkem může být obchodník (maloobchod, velkoobchod) či agent (zprostředkovatel)

ČLÁNKY DISTRIBUCE

  • obchodník - prostředník, stává se majitelem výrobku (kupuje ho a pak prodává)

- odměnou je obchodní marže (obchodní srážka)

  • agent - zprostředkovatel, najat výrobcem, aby hledal odběratele nebo obchodníky

- nestává se majitelem výrobků, pouze zprostředkovává pohyb výrobku mezi dvěma články řetězu

- odměnou je provize (% z objemu obchodu) nebo pevný plat od toho, kdo ho najal

  • velkoobchod - mění úzký výrobní sortiment na široký sortiment spotřebitelský a udržuje zásoby, které nemusí být v maloobchodě

- kupuje od specializovaných výrobců velké množství a maloobchodu dodává široký sortiment = nákup a prodej zboží ve velkých objemech

- zákazníky jsou podnikatelské subjekty - maloobchodníci

- zboží určeno pro další podnikání a výrobu

  • maloobchod - nakupuje od velkoobchodů nebo od výrobců či dovozců a prodává konečným spotřebitelům

- prodává v malém množství podle potřeb zákazníků v maloobchodních baleních = zprostředkovává zboží zákazníkovi na co nejvýhodnějším místě, co nejblíže k zákazníkovi

  • další články distribuce - e-shopy, teleshopping, katalogy

Témata, do kterých materiál patří