Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (40.45 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

3. VRSTVA

  • neváže se ke každému výrobku, ale obvykle jen k výrobkům technicky náročnějším

  • poradenství

  • servis

  • instalace

ŽIVOTNÍ CYKLUS VÝROBKU

  • popis fází, kterými výrobek prochází po celou dobu své existence

  • má čtyři fáze - odlišují se objemem prodeje, tržbami a ziskem

  • fáze předchází vývoj

ZÁVÁDĚNÍ

  • seznámení s novým výrobkem, uvedení na trh

  • rozsáhlé propagační akce = vysoké náklady na reklamu a propagaci

  • prodej za nízké (zaváděcí) ceny

  • málo výrobků se prodá = malé tržby

RŮST

  • zákazníci si na výrobek zvykli, začali si ho kupovat

  • zvyšování cen = větší objem prodej = růst tržeb = podnik začíná realizovat zisk

  • podnik neinvestuje do propagace

ZRALOST

  • poptávka stagnuje

  • zákazníci jsou uspokojeni - kdo měl o výrobek zájem, ten si ho již koupil

  • zisk na jeden výrobek i tržba je stabilní nebo lehce či mírně klesá

  • za účelem prodloužení této fáze podnik využívá inovaci, snížení ceny nebo zvýšení propagace

ÚPADEK

  • postupně klesá zájem o výrobek = zmenšuje se objem prodeje = pokles tržeb

  • prodej se slevami

  • podnik může najít jiný segment trhu a tam výrobek dále uplatnit

KONCEPCE NOVÉHO VÝROBKU

NOVÝ VÝROBEK

  • objevuje se na trhu poprvé

  • pro firmu velké riziko, ale i velký zisk

NOVÝ VÝROBEK PRO VÝROBCE

  • výrobce nemusí financovat vývoj

  • nižší riziko, ale i nižší zisk

  • výrobek na trhu existuje, ale přichází s ním na trh jiný výrobce

NOVÝ VÝROBEK PRO SPOTŘEBITELE

  • výrobek vyráběný a prodávaný v minulosti, u kterého se objeví nové využití

  • výrobek, který výrobce vyrábí, ale v malém rozsahu ho inovuje

sortiment = přehled všech druhů výrobků, které podnik nabízí na trhu (nejužší, skupiny výrobků a široký)
ochranná známka = slovní i obrazová, finanční význam (hodnota pro podnik), marketingový význam (propagace a jedinečnost podniku), registrována na Úřadu průmyslového vlastnictví

3. CENA

  • peněžní vyjádření hodnoty výrobku nebo služby

  • nejpružnější nástroj marketingového mixu - nejsnadněji a nejrychleji se dá měnit, ale není to vhodné

VLIVY PŮSOBÍCÍ NA VÝŠI CENY

  • vnitřní - náklady, marže, zisk, marketing, vlastnosti výrobků, cenová politika podniku

  • vnější - politická situace, inflace, konkurence, sezónnost, výše poptávky

SLOŽKY CENY

  • náklady

  • zisk (obchodní marže)

  • DPH

MINIMÁLNÍ A MAXIMÁLNÍ CENA

  • dno ceny - je dáno výrobními náklady

  • strop ceny - je dán poptávkou (průzkum trhu)

METODY STANOVENÍ CEN

PODLE NÁKLADŮ

  • základem pro cenu jsou náklady na produkt, ke kterým se přidá zisková přirážka

PODLE KONKURENCE

  • základem je průzkum trhu, srovnání s konkurencí

  • cena se rovná konkurenci - upozornění na sebe propagací, reklamou, různými dárky

  • cena je vyšší než u konkurence - naše výrobky jsou kvalitnější a luxusnější

  • cena je nižší než u konkurence

VNÍMÁNA ZÁKAZNÍKEM

  • základem je psychologické vnímání ceny jako hodnoty výrobku a podnik vychází z toho, za jakou je zákazník ochoten výrobek koupit (nutný průzkum trhu a znalost koupěschopnosti poptávky)

Témata, do kterých materiál patří