Marketing
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
PRAVIDLA TVORBY CENY
cena má zapadat do celkové politiky a strategie podniku
cena se mění v závislosti na životním cyklu výrobku
cena nemá být měněna příliš často
při stanovení ceny uplatňujeme psychologické faktory (cenové triky - baťovské ceny, uvádění ceny bez DPH, před slevou se ceny zvýší, při dosažení určité částky je doprava zdarma)
CENOVÁ POLITIKA
podnik si ji stanoví na začátku podnikání
chování (strategie) podnikatele, rozhodování o cenách výrobků v souladu s cíli podniku
POLITIKA NÍZKÝCH CEN
nízký zisk na jednotku ale vysoký zisk celkový
POLITIKA VYSOKÝCH CEN
vysoký zisk na jednotku
POLITIKA DIFERENCOVANÝCH CEN
různé ceny pro různé zákazníky, oblasti a období
POLITIKA KOMPENZAČNÍCH CEN
některé výrobky jsou prodávány se ztrátou (výprodej skladu), jiné se ziskem
4. PROPAGACE
nejznámější marketingový nástroj
CÍL PROPAGACE
upoutání zákazníka, vzbudit jeho zájem
přesvědčení zákazníka o užitečnosti produktu
vytvořit přání koupit si výrobek
přimět zákazníka ke koupi
HODNOCENÍ PROPAGACE
jak úspěšná byla reklama / akce / kampaň
hodnotíme efektivnost a náročnost propagace
REKLAMA
placená prezentace výrobků a služeb prostřednictvím sdělovacích prostředků
výhody - možnost ovlivnit v krátké době velké množství lidí, možnost opakování sdělení
nevýhody - neosobní, jednostranná, finančně nákladná
SMĚRY REKLAMNÍHO PŮSOBENÍ
slogany - heslo, krátká věta, která se neustále opakuje, cílem je spojení sloganu s konkrétním výrobkem
rozumové působení - používá se hlavně u technických druhů výrobků, zdůrazňuje praktické výhody a užití
emociální působení - může působit negativně i pozitivně
PROSTŘEDKY POUŽÍVANÉ V REKLAMĚ
televize - masové působení, vnímání více smysly, nejdražší reklamy
rozhlas - kdykoliv k dispozici, možnost využití regionálního rozhlasu, nutnost opakovat víckrát
katalogy, létaky
sociální sítě
tisk, časopisy - univerzální charakter, osloví každého, časopisy jsou zaměřeny na určitou skupinu lidí
veřejná prezentace - billboardy, plakáty, letáky
product placement - skrytá reklama (v seriálech, filmech)
PODPORA PRODEJE
jakákoliv akce, kterou podnik uskuteční pro zvýšení objemu prodeje a tržeb
NÁSTROJE PODPORY PRODEJE
dárky při koupi výrobků, vzorky
soutěže o ceny (formou slosování)
možnost vrácení výrobku bez udání důvodu
kupóny, poukázky na slevy, slevové kartičky
ochutnávky v obchodech
OSOBNÍ PRODEJ
přímá osobní prezentace služby nebo výrobku prostřednictvím prodavačů, obchodních zástupců (cestujících) přímo u spotřebitele nebo na veletrzích a výstavách
výhody - přímí kontakt se zákazníkem, okamžitá zpětná vazba, individuální komunikace
nevýhody - odmítnutí z důvodu otravování, pro podnik drahé
ZAMĚŘENÝ NA 2 SKUPINY ZÁKAZNÍKŮ: