Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (40.45 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

PRAVIDLA TVORBY CENY

  • cena má zapadat do celkové politiky a strategie podniku

  • cena se mění v závislosti na životním cyklu výrobku

  • cena nemá být měněna příliš často

  • při stanovení ceny uplatňujeme psychologické faktory (cenové triky - baťovské ceny, uvádění ceny bez DPH, před slevou se ceny zvýší, při dosažení určité částky je doprava zdarma)

CENOVÁ POLITIKA

  • podnik si ji stanoví na začátku podnikání

  • chování (strategie) podnikatele, rozhodování o cenách výrobků v souladu s cíli podniku

POLITIKA NÍZKÝCH CEN

  • nízký zisk na jednotku ale vysoký zisk celkový

POLITIKA VYSOKÝCH CEN

  • vysoký zisk na jednotku

POLITIKA DIFERENCOVANÝCH CEN

  • různé ceny pro různé zákazníky, oblasti a období

POLITIKA KOMPENZAČNÍCH CEN

  • některé výrobky jsou prodávány se ztrátou (výprodej skladu), jiné se ziskem

4. PROPAGACE

  • nejznámější marketingový nástroj

CÍL PROPAGACE

  • upoutání zákazníka, vzbudit jeho zájem

  • přesvědčení zákazníka o užitečnosti produktu

  • vytvořit přání koupit si výrobek

  • přimět zákazníka ke koupi

HODNOCENÍ PROPAGACE

  • jak úspěšná byla reklama / akce / kampaň

  • hodnotíme efektivnost a náročnost propagace

REKLAMA

  • placená prezentace výrobků a služeb prostřednictvím sdělovacích prostředků

  • výhody - možnost ovlivnit v krátké době velké množství lidí, možnost opakování sdělení

  • nevýhody - neosobní, jednostranná, finančně nákladná

SMĚRY REKLAMNÍHO PŮSOBENÍ

  • slogany - heslo, krátká věta, která se neustále opakuje, cílem je spojení sloganu s konkrétním výrobkem

  • rozumové působení - používá se hlavně u technických druhů výrobků, zdůrazňuje praktické výhody a užití

  • emociální působení - může působit negativně i pozitivně

PROSTŘEDKY POUŽÍVANÉ V REKLAMĚ

  • televize - masové působení, vnímání více smysly, nejdražší reklamy

  • rozhlas - kdykoliv k dispozici, možnost využití regionálního rozhlasu, nutnost opakovat víckrát

  • katalogy, létaky

  • sociální sítě

  • tisk, časopisy - univerzální charakter, osloví každého, časopisy jsou zaměřeny na určitou skupinu lidí

  • veřejná prezentace - billboardy, plakáty, letáky

  • product placement - skrytá reklama (v seriálech, filmech)

PODPORA PRODEJE

  • jakákoliv akce, kterou podnik uskuteční pro zvýšení objemu prodeje a tržeb

NÁSTROJE PODPORY PRODEJE

  • dárky při koupi výrobků, vzorky

  • soutěže o ceny (formou slosování)

  • možnost vrácení výrobku bez udání důvodu

  • kupóny, poukázky na slevy, slevové kartičky

  • ochutnávky v obchodech

OSOBNÍ PRODEJ

  • přímá osobní prezentace služby nebo výrobku prostřednictvím prodavačů, obchodních zástupců (cestujících) přímo u spotřebitele nebo na veletrzích a výstavách

  • výhody - přímí kontakt se zákazníkem, okamžitá zpětná vazba, individuální komunikace

  • nevýhody - odmítnutí z důvodu otravování, pro podnik drahé

ZAMĚŘENÝ NA 2 SKUPINY ZÁKAZNÍKŮ:

Témata, do kterých materiál patří