Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Seminární práce - alternativa místo praxe

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.2 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

The benefit of the seminar work for me can be an improvement in orientation in these documents, their accounting and thanks to this work I can know more about them than we said in accounting classes.

This work will be about documents that appear in the company. I will divide the main part of the work into several chapters. The first chapter will be the importance of accounting documents in the company. The second will be their breakdown. The third chapter will deal with the requisites of these documents. The fourth chapter will describe the individual documents, how they are used, their accounting and patterns. The fifth will be about the preparation of accounting documents and the last sixth will deal with the circulation of accounting documents and the procedure for their processing.

VÝZNAM ÚČETNÍCH DOKLADŮ

Zákon o účetnictví ukládá povinnost účtovat na základě účetních dokladů (bez ohledu na používanou účetní soustavu). Tyto doklady musí obsahovat předepsané náležitosti. Účetnictví vedené na podkladě pravdivých, přesných a včasných dokladů zachycuje průběh hospodářských činností v souladu se skutečností.

Účetní doklad zachycuje hospodářskou operaci, ověřuje její obsah a prokazuje její uskutečnění. Při splnění náležitostí uvedených v zákoně o účetnictví představuje průkazný účetní záznam.

ČLENĚNÍ ÚČETNÍCH DOKLADŮ

NÁLEŽITOSTI ÚČETNÍCH DOKLADŮ

Aby účetní doklady byly průkazním prostředkem o provedených operacích, musí mít podle zákona o účetnictví řadu náležitostí.

Označení účetního dokladu

Veškeré doklady musí být označeny způsobem zabezpečujícím vazbu mezi jednotlivými doklady a účetními zápisy v účetních knihách. Splnění tohoto požadavku je jednou z podmínek průkaznosti účetnictví. Zásady vedení účetnictví ani zákon o účetnictví nestanoví pravidla pro označování účetních dokladů. Lze pouze doporučit vytvoření takového systému, který odpovídá velikosti firmy a jejímu předmětu činnosti.

Označování dokladů je možné dvojím způsobem: buď v jedné číselné řadě (1, 2, … n) nebo v několika číselných řadách.

Příklady:

faktury přijaté … F/1, F/2, F/3 …

faktury vystavené … f/1, f/2, f/3 …

bankovní výpisy … b/1, b/2, b/3 …

příjmové pokladní doklady P/1, P/2, P/3 …

výdajové pokladní doklady V/1, V/2, V/3 …

Smyslem rozdělení dokladů do menších logických celků je jasná, rychlá a jednoznačná identifikace dokladů.

Účetní jednotky mají dále povinnost označovat účetní doklady tak, aby bylo zřejmé, že jsou kompletní (kompletnost se nejlépe ověří postupným číslováním dokladů vzestupnou řadou).

Popis obsahu účetního případu a označení jeho účastníků

Označení účastníků: u právnické osoby je to obchodní jméno a sídlo (dle výpisu z obchodního rejstříku), u fyzické osoby je to jméno, příjmení a místo podnikání (dle živnostenského listu).

Témata, do kterých materiál patří