Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Seminární práce - alternativa místo praxe

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.2 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přezkoušení správnosti

Přezkušováním rozumíme kontrolu účetního dokladu z hlediska věcné (obsahové) a formální stránky.

Věcná stránka se týká prověření správnosti údajů na účetním dokladu a přípustnosti účetního případu, kterého se doklad týká (například kontrola, zda faktura za nákup zboží odpovídá skutečně dodanému množství, druhu a jakosti, zda byly účtovány smluvené ceny). Součástí přezkoušení je i početní kontrola, která má ověřit správnost výpočtů, které jsou v účetním dokladu provedeny.

Formální stránka se zaměřuje na ověření úplnosti náležitostí účetního dokladu.

Příprava k zaúčtování

Příprava dokladů k zaúčtování zahrnuje: třídění a označování dokladů, evidenci a určení účtovacího předpisu.

Třídění dokladů je rozdělení dokladů podle stanoveného hlediska, zpravidla podle druhu (bankovní výpisy, faktury došlé a vystavené), případně ještě podrobnější členění (faktury došlé se rozdělí na přijaté faktury investiční, materiálové, režijní …).

Označování dokladů je přidělení určitého, resp. abecedně číselného označení.

Evidence je zápis dokladů do pomocných účetních knih (knihy faktur, pokladní knihy …).

Určení účtovacího předpisu představuje stanovení účtů a jejich stran, na kterých bude doklad zaúčtován včetně uvedení peněžních částek. Účtovací předpis se zapíše do předtisku na účetní doklad nebo na samostatný lístek, který se připojí k dokladu. Na účetní doklad lze otisknout i razítko s předtištěným textem.

Zaúčtování dokladů

Účetní zápisy se provádějí v účetních knihách.

Úschova dokladů

Úschova dokladů je založení do pořadačů, resp. šanonů).

Účetní doklady jsou důležitým průkazným materiálem, a proto musí být pečlivě uschovány, aby je bylo možno použít při kontrole a při objasnění později vzniklých nesrovnalostí.

Podnikatel je povinen uschovat veškeré účetní písemnosti po dobu stanovenou uschovacími lhůtami podle zákona o účetnictví (například účetní výkazy 10 let, účetní doklady a účetní knihy 5 let od konce účetního období, kterého se týkají). Pak dochází k vyřazení účetních dokladů, tj. ke skartaci.

ZÁVĚR

Cílem mé práce bylo popsat jednotlivé doklady, napsat, jak se účtují a kdy se využívají a přidat vzory dokladů. Myslím, že zadání práce jsem splnila celkem dobře.

Díky této práci jsem si doklady dobře zopakovala a dozvěděla jsem se i nějaké nové informace, které jsme si neříkali v hodinách účetnictví.

Tato seminární práce se skládala z několik kapitol. První se věnovala významu účetních dokladů. Druhá kapitola se týkala členění účetních dokladů, kterou jsem udělala do SmartArtu, aby to bylo přehlednější. Třetí byla o náležitostech těchto dokladů a ve čtvrté jsem popisovala doklady, psala o jejich využití, jak se účtují a přiložila jsem i vzory jednotlivých dokladů. Pátá se týkala vyhotovování účetních dokladů a v šesté byl oběh účetních dokladů a postup při jejich zpracování.

Témata, do kterých materiál patří