Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Seminární práce - alternativa místo praxe

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.2 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Popis obsahu účetního případu: například za nákup materiálu, za poskytnutí poradenských služeb apod.

Peněžní částku nebo údaje o ceně za měrnou jednotku a vyjádření množství

Okamžik vyhotovení účetního dokladu

Zpravidla se jako okamžik vyhotovení uvádí datum, tj. časový údaj s přesností na dny, ale v případě potřeby je možné uvést přesnější údaj než je den, např. 9. 9. 2019 v 16 hodin.

Jedná se o okamžik (datum), kdy je účetní doklad fyzicky vytvořen (opatřen všemi předepsanými náležitostmi). Může být shodný s okamžikem uskutečnění účetního případu.

Okamžik uskutečnění účetního případu, není-li shodný s okamžikem vyhotovení účetního dokladu

Definici okamžiku (dne) uskutečnění účetního případu lze nalézt v Českých účetních standardech pro podnikatele. Jedná se například o den, ve kterém dojde ke splnění dodávky, platbě závazku, inkasu, pohledávky, zjištění manka či přebytku apod.

Podpisový záznam osoby odpovědné za účetní případ a osoby odpovědné za jeho zaúčtování

Osoba odpovědná za účetní případ stvrzuje obsah účetního případu, tj. zachycení skutečností, které jsou předmětem účetnictví, tzn. podpis osoby odpovědné za účetní případ na účetním dokladu by měl garantovat věcnou správnost účetního případu.

Osoba odpovědná za zaúčtování účetního případu by měla přezkoušet doklad z hlediska formálního, tzn. například ověřit úplnost náležitostí účetních dokladů.

Osoba odpovědná za zaúčtování účetního případu nemusí být zároveň odpovědná za účetní případ, v takovém případě svým podpisem stvrzuje pouze provedení účetního zápisu v účetních knihách.

Doporučené další informace na účetním dokladu

Na dokladu může být: razítko firmy, předkontace a komentář vysvětlující účetní případ. Tyto informace ale nepatří mezi náležitosti účetních dokladů.

POPIS DOKLADŮ, JEJICH VYUŽITÍ, ÚČTOVÁNÍ A VZORY

Faktura vystavená (FaV)

Používá se při vyúčtování provedené dodávky zboží, výrobků nebo služeb, na základě, kterého účetní jednotce vzniká vůči odběrateli pohledávka (tj. nárok na zaplacení). Podle konkrétní dodávky lze nebo je nutné k faktuře doložit přílohy, např. soupis provedených prací, dodací list nebo musí existovat odkaz na uzavřenou smlouvu, objednávku apod. Splatnost je v rozmezí od 1 do 3 týdnů, záleží na obchodní smlouvě. Vystavuje se ve dvou vyhotoveních – originál odběrateli a kopii si nechá účetní jednotka. Odběratel potom může zaplatit v hotovosti nebo bezhotovostním převodem na bankovní účet.

Faktura vystavená se účtuje na účet 311 – Odběratelé na straně MD v případě, že účetní jednotce pohledávka roste a na straně Dal, když výše pohledávky klesá. Odběratel bude platit celkovou cenu i s DPH, které zaúčtujeme na účet 343 – Daň z přidané hodnoty na stranu Dal.

Témata, do kterých materiál patří