Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Hardware

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (802.89 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Psaní háčků a čárek- pokud písmeno s čárkou nebo háčkem na klávesnici nenajdeme, pomůžeme si takto: stiskneme klávesu s čárkou (samostatně) nebo s háčkem (za použití klávesy Shift) a poté malé písmeno (samostatně) nebo velké písmeno (za použití klávesy Shift), ke kterému chceme znaménko přiřadit. Po stisknutí znaménka se na obrazovce nic neobjeví, ale jakmile stiskneme dané písmeno, tak se znaménko u něj zviditelní.

Klávesa Num Lock (zamkni číslice) – po stisku se rozsvítí kontrolka NumLock nad numerickou klávesnicí, která indikuje, že na numerické klávesnici se budou psát číslice. V opačném případě mají klávesy jiný význam – mohou sloužit pro pohyb po textu. Jsou zde též klávesy pro psaní matematických znamének a klávesa Enter. Potřebné klávesy pro pohyb v textu jsou umístěny mezi hlavní a numerickou klávesnicí. Na malou vzdálenost se po textu pohybujeme šipkami, jejichž 4 klávesy jsou umístěny dole. Nad nimi jsou klávesy pro rychlejší pohyb (Home, End, PageDown, PageUp).

Ve střední části klávesnice najdeme ještě klávesu Insert (vložit), která přepíná mezi režimy přepisování a vkládání. Při psaní se buď přepisuje původní text, nebo se vkládají zapisované znaky a původní text se odsouvá doprava. Důležitou klávesou je také Print Screen (tiskni obrazovku), která slouží ke snímání obsahu obrazovky. Obsah se přenese do schránky, odkud jej mohou přečíst a zpracovat jiné programy.

Myš

Počítačová myš je malé polohovací zařízení používané pro ovládání grafického uživatelského rozhraní; informace o svém pohybu po ploše (např. desce stolu) předává do počítače, který je převádí na pohyb kurzoru po displeji. Inženýři z výzkumného střediska Palo Alto Research Center (PARC) firmy Xerox Corporation vyvinuli koncepci poprvé objevenou Douglasem C. Engelbertem ze Stanfort Research Center. Tato koncepce navrhuje ukazovací zařízení, něco co by uživatel počítače mohl použít jako svou ruku, která by způsobila odpovídající pohyb na obrazovce. Jelikož zařízení mělo odpovídající velikost a kabel připomínající ocásek, dostalo jméno myš. Firma Apple Computer udělala z myší standardní výbavu počítačů Macintosh a s narůstající oblibou Windows se stala myš standardním zařízením všech osobních počítačů. Myš není jen ukazovací zařízení jako bylo původním záměrem. Pákový ovladač pro hry splňuje v podstatě tutéž roli, ale není pociťován jako to pravé. Digitalizační tablety jsou populární u architektů a inženýrů, kteří musejí přenášet přesné pohyby pera na obrazovku. Dotykové obrazovky, kterých se dotýkáte vlastními prsty nebo speciálními světelnými pery, jsou příliš unavující, máte-li je používat delší dobu.

Nachází se na ní jedno či více tlačítek a může obsahovat jedno nebo více koleček používaných pro scrollování, zoomovaní nebo pohyb v dokumentu. Myš bývá připojena k počítači např. USB kabelem, ale existují také bezdrátové myši, které počítači vysílají informace přes záření nebo rádiové vlny.

Témata, do kterých materiál patří