Chování kupujících a vlivy na ně působící
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Externí faktory
společenské hodnoty
vyjadřují určitý žádaný konečný stav, který lidé chtějí dosáhnout nebo dosahují
nejhlubší a nejtrvalejší jsou kulturní hodnoty, civilizační hodnoty zejména demokracie, svoboda, sociální uznání, bezpečí apod.
ekonomické faktory
důchody, ceny
sociální skupiny
jsou to útvary složené z určitého počtu osob se společným systémem hodnot a norem
člověk je za život členem mnoha sociálních skupin
rozlišují se skupiny primární a sekundární
primární – pracovní a školní kolektiv, rodina…
sekundární – dočasné: party, přátelé…
nejdůležitější význam mají referenční skupiny (aspirační)
skupiny, kdy se jedinec snaží být jejím členem, ochotně přijímá jejich postoje
negativní referenční skupiny
člověk k nim nechce patřit a vyhýbá se přejímání jejich postojů a jejich hodnot
sdělovací prostředky
e) demokratické vlivy
nákupní chování také ovlivňuje věk, vzdělání, pohlaví, povolání, sociální postavení, příslušnost k etnické skupině
sociální třídy
poměrně stejnorodé skupiny členů společnosti, jejichž členové mají podobné zájmy, chování, hodnoty a postoje