Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Chování kupujících a vlivy na ně působící

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (44.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Externí faktory

  1. společenské hodnoty

  • vyjadřují určitý žádaný konečný stav, který lidé chtějí dosáhnout nebo dosahují

  • nejhlubší a nejtrvalejší jsou kulturní hodnoty, civilizační hodnoty zejména demokracie, svoboda, sociální uznání, bezpečí apod.

  1. ekonomické faktory

  • důchody, ceny

  1. sociální skupiny

  • jsou to útvary složené z určitého počtu osob se společným systémem hodnot a norem

  • člověk je za život členem mnoha sociálních skupin

  • rozlišují se skupiny primární a sekundární

primární – pracovní a školní kolektiv, rodina…

sekundární – dočasné: party, přátelé…

nejdůležitější význam mají referenční skupiny (aspirační)

skupiny, kdy se jedinec snaží být jejím členem, ochotně přijímá jejich postoje

negativní referenční skupiny

člověk k nim nechce patřit a vyhýbá se přejímání jejich postojů a jejich hodnot

  1. sdělovací prostředky

e) demokratické vlivy

  • nákupní chování také ovlivňuje věk, vzdělání, pohlaví, povolání, sociální postavení, příslušnost k etnické skupině

  1. sociální třídy

  • poměrně stejnorodé skupiny členů společnosti, jejichž členové mají podobné zájmy, chování, hodnoty a postoje

Témata, do kterých materiál patří