10A - Didaktika výuky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
zisku pro všechny, tedy propojení znalostí a dovedností všech, tak aby výsledek sloužil všem
− nevznikají zde vítězové a poražení
− naopak žáci se učí vzájemné pomoci, toleranci, přesnému formulování vlastních myšlenek a chápání myšlenek
druhých, reagování na názory a požadavky skupiny, hodnocení sebe i druhých jako důležitých sociálním dovednostem
4) individualizovaná výuka− práce je přizpůsobena každému jednotlivému žáku s ohledem na jeho možnosti
− jde o vytváření situací, kdy má každý žák možnost nalézt optimální způsob pro vlastní učení a vzdělávání (například
Daltonský plán a Winnetská soustava, projektová výuka)
5) diferenciovaná výuka− umožňuje rozdělení velké nesourodé skupiny žáků, tak aby nastavení a práce pomohly všem žákům a nevedly k
diskriminaci žádného z nich
− je to takový přístup, kdy učitel vychází vstříc všem žákům, metody a prostředky výuky střída podle potřeby, dává
šanci vše žákům pochopit a zapojit se
6) projektové vyučování a integrace učebních celků− např. výuka v dílnách, na školních pozemcích, v muzeu či exkurze, které jsou realizovány v mimoškolním prostředí a
podporují názornost vyučování, prohlubují praktický význam osvojovaných poznatků, posilují motivaci žáků a
připravují je v jejich předprofesní orientaci
− projektové vyučování vychází z předpokladu, že od sebe nelze oddělovat poznání a činnost, tedy práci hlavy a rukou
− projektové vyučování se snaží podpořit u žáka získávání vlastních zkušeností, jejich promýšlení, zpracování a
hodnocení, samostatnost a umění prezentace výsledků před ostatními
− integrace učiva poté přináší propojování různých vzdělávacích oblastí a průřezových témat, tak jak na sebe navazují v