Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




19A - Alternativní školy

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (90.82 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Charakteristika alternativních škol− alternativní škola je zaměřena pedocentricky (výchova se zaměřuje na osobu dítěte a škola vykonává všechny 

výchovné činnosti v souladu s individualitou dítěte) 

− alternativní škola je aktivní − uplatňuje některé z mnoha vyučovacích forem (forma rozhovoru, skup. a individuální práce, projektové učení, …)
− nejvyšším cílem je rozvoj aktivity a odpovědnosti žáka − alternativní škola usiluje o komplexní výchovu dítěte − přikládá důležitost oblastiti emočního a sociálního rozvoje jednotlivce 

1

19A

ALTERNATIVNÍ ŠKOLY

Funkce alternativních škol
1) funkce kompenzační− alternativní školy vznikají, aby nahradily určité nedostatky, které se objevují v rámci standardního školství 
2) funkce diverzifikační− alternativní školy vznikají, aby zajišťovaly četnost vzdělávání 
3) funkce inovační− alternativní školy vytvářejí prostor, v němž se realizuje experimentování a různé inovace vzdělání (inovace jsou 

různorodé podle typu alternativní školy)

− například nestandartní metody výuky, nestandartní vyučovací předměty 

Waldorfská škola

Vznik− první škola tohoto typu byla založena v roce 1919 ve Stuttgartu
− vychází z myšlenek Rudolfa Steinera− v současnosti je ve světě kolem 870 škol 
− u nás od roku 1990, vzdělávací program byl schválen roku 1996 
− nyní máme asi 10 ZŠ a 4 SŠ 

Waldorfská třída− vymalována speciální vrstvenou malbou, která působí trochu zasněně 
− vyzdobena jemnými látkami světlých barev a přírodními materiály (z těch je i velká část pomůcek)
− děti sedí v lavicích k tabuli 
− pohromadě by měly sedět děti stejného temperamentu (cholerické, sangvinické, flegmatické, melancholické), aby 

mohl učitel přistupovat k jednotlivým skupinám individuálně 

Témata, do kterých materiál patří