Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




21A - Volný čas

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (71.15 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Cíle výchovy ve volném čase− pedagog si v každé fázi výchovného působení stanoví přiměřené cíle, volí prostředky, kterými jde cílů dosáhnout a 

nakonec hodnotí výsledky svého snažení 

− cíle mohou být obecné i konkrétní − obecným cílem výchovy ve volném čase je naučit jedince hospodařit s volným časem, rozumně ho využívat, reálně 

oceňovat volný čas jako významnou hodnotu 

− dílčí cíle:

• naučit vychovávaného odpočívat • rozvíjet zájmy a schopnosti 
• uspokojovat a kultivovat potřeby 

• vhodně si uspořádat režim dne • vést ke zdravému životnímu stylu • podporovat myšlenku celoživotního vzdělávání 

2

21A

VOLNÝ ČAS

Obsah výchovy ve volném čase− není vymezen dokumenty
− měl by vycházet z výchovných cílů − znát přání těch, kteří na aktivitu dochází 
− pedagog má značnou volnost při výběru obsahu − pedagog by měl být tvořivý, projevit iniciativu
− pedagog by se při výběru aktivit měl řídit pedagogickými poznatky (příručky, učebnice, …) 

Formy výchovy ve volném čase− z výchovného hlediska: hra, soutěž, procházky, exkurze, kroužky, tréninky, tábory
− volíme podle počtu a věku klientů, podlé míry organizovanosti, podle pravidelnosti, podle účelu setkávání 
− je žádoucí, aby byly menší skupinky− nutnost individuálního přístupu (musí na ně dospělý mít čas)
− organizované a spontánní činnosti by měly být vyvážené 

Prostředky výchovy ve volném čase− prostory: tělocvičny, kempy, ubytovny, internát, kluby 
− materiální prostředky: bezpečné, pedagogicky přístupné, estetické, hygienické 
− ve školském prostředí není vhodný prostor pro volnočasové aktivity, ale využívá se 
− situace, které nebyly pedagogickým záměrem: úraz, přihlížení nehodě, nejde proud, změna počasí 
− masmédia: spíše negativní působení 

Témata, do kterých materiál patří